Bol.com start met verkoop van baby- en peuterkleding

Winkel Baby uitgebreid met 20.000 unieke kledingstukken van meer dan 50 merken

Bol.com breidt uit met kleding voor baby’s en peuters. Naast luiers, autostoeltjes en alles voor de babykamer, biedt de webwinkel nu ook 20.000 kledingstukken van meer dan 50 merken. In de winkel kunnen papa’s en mama’s kiezen uit onder andere de bekende modemerken Mexx, Noppies en Petit Bateau. Begin 2012 opende bol.com haar babywinkel, die inmiddels gemiddeld dagelijks door bijna 17.000 ouders wordt bezocht. Het succes van de winkel wil bol.com uitbreiden met de toevoeging van kleding, zodat klanten kunnen kiezen uit een nog breder en dieper assortiment en daarmee in één online winkel kunnen shoppen voor al hun babyartikelen. Door de uitbreiding van het assortiment met de collectie babykleding en peuterkleding verkoopt bol.com voor het eerst kleding.

“Online winkelen is voor veel Nederlanders inmiddels gemeengoed geworden en zeker ouders met een volle agenda kiezen er vaak voor om babyartikelen, huishoudartikelen, toiletspullen en speelgoed online aan te schaffen. Met een assortiment van ruim 8 miljoen artikelen, waaronder nu ook bijna 40.000 babyartikelen, kunnen wij ouders in Nederland en België een groot en breed aanbod bieden. Door ook kleding toe te voegen aan het assortiment verwachten wij dat onze winkel nog meer ouders zal aanspreken,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

Partners

Bol.com werkt samen met tientallen modemerken waaronder – naast Mexx, Noppies en Petit Bateau – ook de merken Blue Rebel, Little Label, Imps & Elfs, Moodstreet en Claesen’s. De collectie bestaat onder andere uit broeken, shirtjes, ondergoed, jassen en sokken, van de kleinste prematuurmaten tot en met maat 116. Een deel van de collectie wordt aangeboden door partners van bol.com, zoals Brandkids.nl. Door het openstellen van de winkel voor andere aanbieders van baby- en peuterkleding kan bol.com klanten nog meer keuze bieden. Sinds 2011 verkopen ruim 7.000 kleine en grote winkeliers (met en zonder webwinkel) via bol.com. Voor winkeliers biedt het platform een extra verkoopkanaal waarmee ze hun bereik en omzet kunnen vergroten.

Schaeffer: “In mei dit jaar openende wij de winkel Sieraden & Horloges en gingen daarbij een samenwerking aan met onder andere juweliersketen Lucardi. De samenwerking resulteerde voor Lucardi in een extra omzet die gelijk stond aan twee fysieke winkels en aanvullend was op de omzet van hun eigen (web)winkels. Deze samenwerking toont aan dat je het fysieke kanaal goed kunt combineren met het online kanaal en zelfs de totale markt kunt laten groeien.”

Keuze- en inspiratiehulp

Door de uitgebreide zoekfunctionaliteit, productinformatie en beoordelingen is het bij bol.com eenvoudig de leukste baby- en peuterkleding te vinden. Zo kunnen de afbeeldingen simpel vergroot worden, zodat alle details van het kledingstuk goed te zien zijn. Ook helpt een handige maattabel bij het kiezen van de juiste maat. En wie inspiratie zoekt, kan een kijkje nemen op de trendpagina’s om daarna volgens de laatste trends kledingcombinaties bij elkaar shoppen.

Snel je weg vinden in deze nieuwe bol.com winkel?

– Homepage baby- en peuterkleding

– Trends babykleding

– Tips bij het kopen

– Alle Noppies babykleding

– Alle Mexx babykleding

– Alle Petit Bateau babykleding

Noot voor de redactie: Via vier moodboards vind je meer achtergrondinformatie over de kids-modetrends van 2014/2015. We laten zien welke trends ‘hot’ zijn en hoe de leukste kledingitems gecombineerd kunnen worden. Beeldmateriaal download je via onze beeldbank.