Nederlanders richten zich vooral op uiterlijk, Belgen liever op schoonmaken

Opvallende verschillen te zien in herhaalservice van bol.com

Afgelopen oktober introduceerde bol.com de persoonlijke herhaalservice Bespaar Continu bij haar ruim 8 miljoen klanten in Nederland en België. Met deze gratis service hebben klanten de mogelijkheid om een automatische herinnering in te stellen op basis van hun persoonlijk aankoopgedrag. Op die manier worden herhaalaankopen makkelijker en is er altijd voldoende kattenvoer, shampoo of toiletpapier op tijd in huis. Nu, ruim een half jaar na de lancering van Bespaar Continu, stelt bol.com opvallende verschillen vast in het gebruik van de herhaalservice tussen Nederland en België.

Opvallende verschillen tussen Nederland en België
Van de meer dan tienduizend aanmelders sinds de start blijkt dat de Belg twee keer vaker dan de Nederlander wil weten als het weer tijd is om het huis schoon te maken. Vaatwasmiddelen en allesreiniger zijn daarbij populaire artikelen. Vooral de wasverzachter doet het erg goed: Belgen worden 2,5 keer liever dan de Noorderburen hieraan herinnerd. De Nederlanders zijn dan weer meer geïnteresseerd om zichzelf te verzorgen. Maar liefst 1,5 keer liever dan de Belgen willen Nederlanders weten wanneer de voorraad scheermesjes, shampoo, make-up en tandpasta weer bijgevuld moeten worden.

De top 3-artikelen waar zowel Nederlanders als Belgen absoluut niet zonder willen raken, zijn luiers, wasmiddelen en billendoekjes. Voor beiden zijn dit artikelen die idealiter altijd op voorraad moeten zijn.

Tot slot willen Nederlanders net iets liever dan Belgen weten als het weer tijd is om glijmiddel in huis te halen (verschil 0,2%), terwijl datzelfde percentage exact andersom is als het om condooms gaat.

Bespaar Continu speelt in op veranderende klantbehoefte
Nederland en Vlaanderen hebben samen 1.6 miljoen tweeverdieners met jonge kinderen. Veel van hen hebben steeds minder tijd voor dagelijkse beslommeringen, zoals boodschappen doen. Bespaar Continu is speciaal ontwikkeld op de behoefte om het dagelijks leven van 8 miljoen bol.com-klanten makkelijker en leuker te maken. Hiermee wordt het steeds gangbaarder om dagelijkse artikelen online te kopen en krijgt online winkelen opnieuw een impuls voor groei. Daarnaast draagt Bespaar Continu bij aan de verduurzaming van de logistiek binnen e-commerce. Bestellingen worden opgespaard, gebundeld en daarmee in één doosje verstuurd.

Bol.com breidt service uit
Steeds meer klanten van bol.com winkelen via de app op hun smartphone. Het gemak van de app is vaak één van de redenen om later opnieuw bij bol.com aan te kopen. De app wordt dan ook met name gebruikt voor herhaalaankopen, bijvoorbeeld wanneer je onderweg bent. Om die reden lanceerde bol.com Bespaar Continu via de app (iOS en Android). Vanaf 13 juni wordt Bespaar Continu uitgebreid en is deze ook op de reguliere website te vinden via www.bol.com. Hierdoor zal het klantenbereik vijf keer zo groot worden.

Over Bespaar Continu
Alle artikelen die te vinden zijn binnen Bespaar Continu zijn gericht op de dagelijkse verzorging van mens en dier, en worden door een groot deel van alle Nederlandse en Belgische huishoudens regelmatig in huis gehaald. Klanten kunnen een automatische herinnering instellen, per maand, tweemaandelijks of in een andere maandelijkse frequentie. Daarnaast gaat Bespaar Continu samen met prijsvoordeel. Bij elke bestelling ontvangt de klant een vaste korting ten opzichte van de normale bol.com artikelprijs. De korting per bestelling kan oplopen tot 35%, afhankelijk van het gekozen artikel. Bij vijf of meer Bespaar Continu artikelen in één levering betekent dit een extra korting van 10% per artikel.
Meer informatie over: Bespaar Continu