Bol.com versterkt directie met Olaf van den Brink als directeur Logistiek

Vanaf heden wordt de directie van bol.com versterkt door Olaf van den Brink in de functie van directeur Logistiek. De directie bestaat hiermee uit zes leden, na de meest recente aanstelling van Boukje Taphoorn als directeur Marketing (CMO) sinds 1 maart 2018.

Olaf van den Brink (43) is sinds september 2015 in dienst bij bol.com en verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling Logistiek vanuit het hoofdkantoor in Utrecht.

Olaf heeft een achtergrond in de luchtvaart. In 2001 startte hij zijn loopbaan bij Schiphol Group als Account Manager en maakte in 2005 de overstap van luchtvaart naar logistiek. Aanleiding hiervoor was een project over de logistiek voor de Joint Strike Fighter (JSF), waar CEVA Logistics toen aan werkte. Na tien jaar verschillende operationele en commerciële rollen te hebben bekleed bij CEVA Logistics ging Olaf aan de slag bij bol.com.

Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: “Het belang van logistiek voor bol.com zal in de toekomst alleen maar verder toenemen om te blijven voldoen aan de klantverwachtingen. Een sterk strategische visie is hierbij noodzakelijk. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat een directiepositie voor de afdeling Logistiek een belangrijke bijdrage zal leveren aan de verdere groei van bol.com en we hebben groot vertrouwen in Olaf in deze functie.”

Olaf van den Brink: “Ik kijk ernaar uit om op directieniveau verder te bouwen aan de toekomst van bol.com. Samen met mijn team en andere bol.com’ers zorgen we er iedere dag voor dat onze miljoenen klanten de beste winkelervaring krijgen, waar het logistieke proces een onmisbaar onderdeel van is. Dit doen we door samen te werken met verschillende logistieke partners, maar ook door onze services te innoveren.”

Directie bol.com
De directie van bol.com bestaat naast Huub Vermeulen (algemeen directeur, CEO) uit Gert-Jan Janssen (directeur Finance, Operations & Legal, CFO), Jurrie van Rooijen (directeur IT, CTO), Margaret Versteden (directeur Winkels, CCO), Boukje Taphoorn (directeur Marketing, CMO) en vanaf heden Olaf van den Brink (directeur Logistiek, COO). Bol.com is sinds mei 2012 onderdeel van Ahold Delhaize. Op het kantoor van bol.com in Utrecht werken ruim 1.400 experts.

Over bol.com
Bol.com is al sinds de start in 1999 een van de populairste winkels van Nederland en België. Bij bol.com winkelen 9 miljoen Nederlanders en Belgen. Met een assortiment van 16 miljoen artikelen verdeeld over meer dan 20 productcategorieën kunnen klanten kiezen uit het breedste assortiment, waaronder boeken en ebooks, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, sieraden en accessoires, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Voor de verkoop van deze artikelen werkt bol.com samen met meer dan 21.000 Nederlandse en Belgische partners die via bol.com verkopen. Dat klanten van bol.com de winkel waarderen, blijkt onder andere uit de vele (publieks)prijzen die bol.com in de afgelopen jaren heeft ontvangen. Zo is bol.com in 2018 voor het vierde jaar op rij verkozen tot ‘Sterkste retailmerk van Nederland’* en riep het publiek bol.com in 2017 en 2018 uit tot ‘Meest geliefde winkel van Nederland’**. Daarnaast is bol.com in 2017 uitgeroepen tot ‘Retailer of the Year’** in Nederland. Bij de Belgische ‘Shopping Awards’ in 2018 riep het publiek bol.com uit tot ‘Beste Webshop van België’. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.

* Hendrik Beerda Brand Consultancy
** Q&A Research & Consultancy