Bol.com nu snelst leverende webwinkel van Nederland

Bestellingen sneller in huis of bij ophaalpunt naar keuze

Bol.com is vanaf vandaag de snelst leverende webwinkel van Nederland. Klanten kunnen nu tot 22.30 uur bestellen en krijgen hun bestelling dan al de volgende dag thuisbezorgd. De winkel biedt daarmee een significante serviceverbetering, want eerder was de uiterste besteltijd 17.00 uur voor veel Nederlandse boeken en 21.30 uur voor de meeste andere artikelen. De winkel versnelt niet alleen de levertijd, maar biedt vanaf komende week ook de mogelijkheid om pakketjes te laten bezorgen of retour te zenden bij een Kiala-punt naar keuze.

Boeken, muziek, dvd’s, games, speelgoed, elektronica, computers en ook huishoudelijke artikelen: bol.com gaat deze artikelen vanaf vandaag nog sneller leveren. De winkel verschuift de uiterste besteltijd van 21.30 uur naar 22.30 uur. Voor ‘lezend Nederland’ betekent de latere bestelmogelijkheid een nog grotere verbetering. Tot voor vandaag werden alleen boeken die voor 17.00 uur werden besteld, de volgende dag thuisbezorgd. Met deze serviceverbetering verandert bol.com in de snelst leverende webwinkel van het land. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Wij investeren met onze partners al jaren in gemak, waarvan snelle levering een belangrijk onderdeel is. Al in 2005 introduceerden we onze vandaag besteld, morgen in huis-service. Toen moest je nog wel voor 13.00 uur bestellen. We merken nu dat een groeiend aantal bestellingen laat in de avond wordt gedaan. Vooral als je een drukke baan of een gezinsleven hebt, kom je pas later op de dag aan winkelen toe. Daarom bieden we je vanaf nu de mogelijk om tot nóg later op de dag van onze vertrouwde vandaag besteld, morgen in huis-service te profiteren.”

Gemakkelijk bezorgen en retourneren

Naast de latere bestelmogelijkheid, biedt bol.com de keuze om bestellingen – voor het vaste bedrag van € 1,95 – thuis, op het werk en (vanaf komende week) te laten bezorgen bij één van de honderden Kiala-punten. Deze servicepunten zijn te vinden in onder meer winkels en benzinestations en hebben ruime openingstijden. Schaeffer: “Als je niet thuis bent, wordt een pakketje indien mogelijk bij buren afgegeven. Maar, ook zij kunnen natuurlijk buiten de deur zijn. Als je op bol.com aangeeft bij welk Kiala-punt je een bestelling op wilt halen, dan bezorgen wij het daar. Daarvan is er altijd wel één bij je in de buurt. Vervolgens bepaal je zelf wanneer je het ophaalt.” Ook het retourneren van pakketjes kan (binnen 14 dagen) kosteloos via de servicepunten van Kiala, de agentschappen van TNT en via de brievenbus.