Bol.com groeit 50 procent en breekt door EUR 100 miljoen-grens

“Aantal mensen dat online koopt, blijft fors stijgen”

Bol.com noteert in 2006 een omzet van EUR 107 miljoen, wat een groei is van 50 procent ten opzichte van 2005 en een ruime verdubbeling ten opzichte van 2004. In 2005 sloot bol.com het jaar af met EUR 71 miljoen aan omzet en in 2004 noteerde bol.com een omzet EUR 51 miljoen. De groeipercentages bleven in het afgelopen jaar gedurende het hele jaar stijgen. In het vierde kwartaal was deze het hoogst sinds begin 2002.

“We zijn erg tevreden over deze prestaties in 2006. Veertig miljoen bezoekers van bol.com kochten meer dan 5 miljoen producten. Opmerkelijk was vooral de enorme stijging in het laatste kwartaal. Wij zien aan alles dat consumenten hun online koopgedrag echt hebben veranderd. Onze klanten zien bol.com steeds meer als hun belangrijkste winkel voor boeken, cd’s, games, elektronica en andere media-artikelen. En er zijn weer honderdduizenden klanten bijgekomen die voor het eerst bij ons kochten”, aldus Daniel Ropers, directeur van bol.com.

Bol.com ziet meerdere redenen voor dit succes. In 2006 is de levertijd drastisch verkort. Bestellingen die voor acht uur ’s avonds zijn gedaan worden de volgende dag al geleverd. “Vroeger merkten we dat klanten op donderdag en vrijdag, in de aanloop naar de traditionele winkelzaterdag, minder bij ons bestelden. Maar sinds de invoering van de nieuwe snelle service loopt het ook op die dagen storm.”

“Ik vind het geweldig om te zien dat we met advies klanten inspireren. Wij hebben steeds meer artikelen en zijn ook steeds beter in staat klanten goed te helpen bij het zoeken en vinden doordat de website is verbeterd met meer tips, suggesties, referenties en filmtrailers. We zien dat klanten dat waarderen en dat het leidt tot meer bestellingen en grotere klanttevredenheid”, vertelt Ropers.

In 2007 gaat bol.com door met innovaties en verbeteringen om het de klant online nog gemakkelijker te maken.