Over bol.com

Over bol.com2018-05-09T13:43:47+00:00

Meer dan 8 miljoen klanten kunnen kiezen uit ruim 15 miljoen artikelen

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Ruim achttien jaar later heeft de winkel meer dan 8 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 15 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot een van de populairste winkels van Nederland en België.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in meer dan 20 winkelcategorieeën met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging.

Op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht werken ruim 1.400 experts. Via fulfilment partner Ingram Micro werken er dagelijks honderden mensen in het bol.com ‘pakjeshuis’ in Waalwijk, (ook wel fulfilment center genoemd).

De winkel van ons allemaal

Bij bol.com draait het om de winkel van ons allemaal. Het is belangrijk om klanten in Nederland en België een winkel te bieden die naast gemak en service, een groot assortiment, inspiratie en voordeel biedt. Een winkel die overal direct en makkelijk toegankelijk is, en waarbij je als klant kunt winkelen zonder zorgen. Dat is de ambitie van bol.com.

Bol.com biedt verkoopkanaal voor particulieren en andere winkeliers

Naast het verkopen van het eigen assortiment biedt bol.com particulieren de mogelijkheid om dit aanbod uit te breiden met tweedehands boeken, dvd’s, cd’s, Blu-rays en vinyl. Sinds 2011 heeft bol.com zijn winkels ook opengesteld voor het assortiment van andere winkeliers. Winkeliers (met en zonder webwinkel) kunnen via bol.com hun artikelen aan een groot publiek aanbieden waardoor klanten de keuze hebben uit een nog breder assortiment. Winkeliers kunnen via bol.com hun bereik en daarmee omzet verhogen. Sinds de introductie van ’Verkopen via bol.com’ verkopen al meer dan 20.000 ondernemers via bol.com, waarvan ruim 2.000 Belgische bedrijven.

Bol.com en verantwoord ondernemen

Met een netwerk van meer dan 8 miljoen klanten en zo’n 1.400 medewerkers is bol.com in staat de maatschappij verder te helpen, wat ook in het DNA van bol.com zit. Elke dag worden er miljoenen klanten geholpen om de beste keuze te maken uit het brede assortiment.

Wanneer dit wordt vertaald naar een bredere, maatschappelijke context, wil bol.com een meetbare bijdrage leveren aan het overwinnen van sociale en duurzaamheidsuitdagingen.

Hoe? Ontdek de visie van bol.com en initiatieven op het gebied van Logistiek & Omgeving, Winkel & Assortiment en Mens & Maatschappij op de webpagina: www.bol.com/verantwoordondernemen

In de top van populaire winkels

Bol.com behoort al jaren tot de meest populaire winkels van Nederland en België. De winkel heeft steevast een positie in de top 5 van de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland. Ook staat bol.com in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media. De waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de toegekende publieks- en vakprijzen. Zo is bol.com in 2018 voor het vierde jaar op rij verkozen tot ‘Sterkste retailmerk van Nederland’ (HBBC) en riep het publiek bol.com uit tot ‘Meest geliefde winkel van Nederland’ (Q&A). Tevens staat bol.com op nummer 2 in de lijst ‘Meest onmisbare merken van Nederland’ (Eurib), werd bol.com bij de ‘Shopping Awards’ in 2018 door het publiek verkozen tot ‘Beste warenhuis’ en door de vakjury tot ‘Beste winkel van Nederland’. Daarnaast is bol.com in 2017 uitgeroepen tot ‘Retailer of the Year’ (Q&A) in Nederland. Bij de Belgische ‘Shopping Awards’ riep in 2017 het publiek bol.com uit tot ‘Beste Webshop van België’ voor de derde keer op rij.

Directie en aandeelhouders

De directie van bol.com bestaat uit Huub Vermeulen (algemeen directeur, CEO), Gert-Jan Janssen (directeur finance & support, CFO), Jurrie van Rooijen directeur IT, CTO), Margaret Versteden (directeur Winkels, CCO) en Boukje Taphoorn (directeur Marketing, CMO). Alle bol.com-aandelen zijn sinds mei 2012 in handen van Ahold Delhaize.