Eva Hersbach

Lead PR & woordvoering | Algemeen bol.com |

Veelgestelde mediavragen

aan Eva Hersbach

We zijn in 1999 gestart als eerste online boekenwinkel. Als platform bieden we de klant toegang tot een breed aanbod van 13 miljoen boeken, onder andere van honderden boekenwinkels die via ons verkopen en van honderdduizenden particulieren die hun 2e hands boeken aanbieden. Voor ons kunnen de fysieke winkel en de online winkel prima naast elkaar bestaan en elkaar zelfs versterken. Door steeds meer keuze en gemak te bieden in de bezorgopties, maar ook door digitaal lezen en luisterboeken te ontwikkelen en beschikbaar te maken, kunnen we samen het lezen van boeken levend houden.

• Oprichting: 30 maart 1999, toen als eerste online boekenwinkel in Nederland.
  • Klanten (31 december 2021): 13 miljoen, in Nederland en België
  • Aantal artikelen (31 december 2021): 41 miljoen
  • Verkooppartners die via bol.com verkopen (31 december 2021): 49.000
  • Medewerkers hoofdkantoor Utrecht (31 december 2021):  2.400
  • Ahold Delhaize: Het moederbedrijf van bol.com sinds 2012
  • Bol.com afhaalpunten (31 december 2021):  7.000, zowel in Nederland als in België

We zijn in 1999 gestart als eerste online boekenwinkel. Sinds 2012 kunnen ook externe partijen verkopen via bol.com, inmiddels is dat meer dan 60% van het aanbod op bol.com. Op dit moment vult bol.com het aanbod alleen nog aan als we zien dat lokale ondernemers (nog) niet de juiste artikelen voor de juiste kwaliteit kunnen leveren.