Annelies Houtzagers

Woordvoerder bol.com

Belgische markt | Boeken | Consumentengedrag & trends | People& en Werkgeverschap | Technologie en AI |

Veelgestelde vragen

aan Annelies Houtzagers

Diversiteit in de breedste zin van het woord heeft onze aandacht. We zijn ons er van bewust dat we een van oorsprong Nederlands bedrijf zijn dat zich meer en meer ontwikkelt naar een tech werkgever met een meer internationaal en divers team. Met dit bewustzijn komt ook het besef dat we ons nog meer moeten hard maken voor een divers en inclusief team. Zo richten we ons naast een groeiend aantal internationale collega’s ook op gelijke verhoudingen man/vrouw en voegen hier de focus op vrouwen in leiderschapsrollen aan toe. Dit willen we niet alleen realiseren via ons aannamebeleid, maar we willen ook (jonge) vrouwen gedurende hun loopbaan bij bol.com klaarstomen voor een leidinggevende rol.

We blijven van mening om zorgvuldig met de vrijheid van meningsuiting om te gaan en daarmee ook het educatief en historisch belang van boeken te ondersteunen. We streven dan ook naar het beschikbaar stellen van zoveel mogelijk boeken. Toch kan het bij hoge uitzondering voorkomen dat we besluiten boeken niet te verkopen/offline te halen. Dit geldt voor boeken die aanzetten tot discriminatie/haat. Voor andere controversiële boeken geldt dat we kunnen besluiten deze te voorzien van een speciaal label met aanvullende informatie ter voorlichting.

We zijn in 1999 gestart als eerste online boekenwinkel. Als platform bieden we de klant toegang tot een breed aanbod van 13 miljoen boeken, onder andere van honderden boekenwinkels die via ons verkopen en van honderdduizenden particulieren die hun 2e hands boeken aanbieden. Voor ons kunnen de fysieke winkel en de online winkel prima naast elkaar bestaan en elkaar zelfs versterken. Door steeds meer keuze en gemak te bieden in de bezorgopties, maar ook door digitaal lezen en luisterboeken te ontwikkelen en beschikbaar te maken, kunnen we samen het lezen van boeken levend houden.

Leuk! Onze eerste test bestaat uit vinden van onze vacaturesite. Nee hoor, grapje. Je vindt de site hier: https://banen.bol.com/

Maatschappelijke thema’s

waar Annelies Houtzagers zich mee bezig houdt