Wereldprimeur: bol.com creëert doorbraak in ‘same day delivery’

Nu ook 7 dagen per week bezorging aan huis

Bol.com kondigt de grootste uitbreiding in haar bezorgopties aan sinds de introductie van ‘next day delivery’ in 2011. Zo kunnen klanten van bol.com vanaf vandaag ook kiezen voor ‘same day delivery’ aan huis. Bestellingen die op werkdagen ’s morgens vóór 12.00 uur zijn gedaan, worden nog dezelfde dag bezorgd, tussen 18.00 en 21.30 uur. Bol.com biedt deze nieuwe bezorgoptie, ‘Vandaag Bezorgd’, aan bij 300.000 artikelen binnen alle productcategorieën. Hiermee heeft bol.com een wereldprimeur; nooit eerder was het mogelijk om een vergelijkbaar groot aantal artikelen zó snel en tegen lage kosten door het hele land te leveren.

Naast deze nieuwe dienst heeft bol.com het ook mogelijk gemaakt om reguliere bestellingen zeven dagen per week, dus ook op zondag, thuis te laten bezorgen. Waar je voorheen in het weekend nog de deur uit moest voor een aankoop, kun je nu lekker thuisblijven en het pakketje in het weekend laten bezorgen. Door een uitgebreide ‘same day delivery’ service en het toevoegen van levering op zondag wordt online winkelen voor vrijwel alle aankopen sneller, toegankelijker en gemakkelijker dan ooit.

Daniel Ropers, directeur bij bol.com: “Sinds onze start, ruim 17 jaar geleden, zijn we met maar één ding bezig: ervoor zorgen dat de voordelen die online winkelen biedt steeds groter worden, en dat de nadelen – zoals wachten op je levering – afnemen. Nadat we in 2012 al succesvol ‘gratis de volgende dag’ als levernorm in Nederland konden introduceren, zetten we vandaag opnieuw een grote stap met een wereldprimeur als gevolg: 300.000 artikelen binnen een paar uur bij onze klanten bezorgd. Nergens in de wereld is een groter aanbod sneller en goedkoper leverbaar. En met de introductie van levering op zondag wordt ook een zevendaagse bezorging een feit. De voordelen van online winkelen – lage prijzen, een breed assortiment met uitgebreide informatie en het gemak van 24/7 winkelen – zijn hierdoor nog veel bereikbaarder geworden. Dit kunnen we, samen met onze logistieke partners, mogelijk maken dankzij de 6,5 miljoen klanten die al jaren met vertrouwen bij ons winkelen.”

Ambitie: ‘same day delivery’ voor één miljoen artikelen
Bol.com lanceerde ruim een jaar geleden de bezorgoptie ‘Vandaag Ophalen’ waarmee klanten al binnen een paar uur na bestelling hun pakketje kunnen ophalen bij een bol.com afhaalpunt bij circa 200 Albert Heijn winkels. De start van ‘Vandaag Ophalen’ was voor bol.com een succesvol experiment om ervaring op te doen met ‘same day delivery’. “Achter de schermen hebben we hard gewerkt aan een nog betere versie van deze service, zodat we de wens van klanten om ook ‘same day delivery’ aan huis te hebben zo goed mogelijk kunnen beantwoorden. ‘Vandaag Ophalen’ en ‘Vandaag Bezorgd’ zijn al beschikbaar op het merendeel van het assortiment dat we op voorraad hebben. De grootte van dit assortiment is te vergelijken met het aanbod van een winkelstad. We doen er alles om de bezorgoptie binnen enkele jaren aan te kunnen bieden bij één miljoen artikelen. Ons nieuwe fulfilment center dat momenteel gebouwd wordt, gaat daar een grote bijdrage aan leveren”, aldus Daniel Ropers.

Bol.com start met de nieuwe bezorgopties in Nederland en onderzoekt samen met logistieke partners in België de mogelijkheden om deze services ook daar beschikbaar te kunnen stellen.

Klik hier voor meer achtergrondinformatie over de bezorgopties van bol.com.