Volledig Ramsj aanbod van Tialda nu via bol.com beschikbaar

Mediawinkel bol.com biedt sinds kort het volledig aanbod van Ramsj boeken van Tialda aan. Tialda, marktleider in Ramsj, koopt als groothandel van kleine en grote uitgeverijen ramsj partijen boeken op en brengt deze voor aanzienlijk goedkopere prijs weer in omloop. Bol.com heeft inmiddels alle beschikbare titels van Tialda in haar assortiment opgenomen w.o. de beste literatuur, filosofie, geschiedenis, kunst, regionale titels, reisliteratuur, kook- en kinderboeken. In totaal gaat het om ruim 1300 titels die voor slechts enkele euro’s te koop zijn. Zowel bol.com als Tialda streven ernaar om aan het eind van dit jaar 2000 titels te bieden.

Bol.com is blij met deze samenwerking. “We zien een toenemende vraag naar laaggeprijsde boeken. Door de samenwerking met Tialda en het ramsj aanbod kunnen we nog beter aan deze vraag voldoen. Kwalitatief hoogwaardige boeken van zeer erkende schrijvers zijn nu via bol.com voor hele kleine prijzen te koop”, aldus marketing directeur Michel Schaeffer.

Directeur van Tialda B.V. Steven Sterk presenteert tegelijkertijd www.ramsjkrant.nl. De afwerking van bestellingen via deze website verloopt ook via bol.com. “Tialda is een groothandel in boeken en wij leveren zelf niet rechtstreeks aan de consument. Wij kiezen ervoor om dat via de winkels te laten verlopen. Bol.com zorgt voor een snelle en goede afhandeling. Door deze samenwerking is Ramsj nog nooit zo toegankelijk geweest”, aldus Sterk.

Gezien het feit dat ramsj partijen restantpartijen zijn, varieert het aanbod van titels van enkele tientallen tot enkele duizenden boeken. Ramsj is de vakterm voor het afprijzen van geheel nieuwe en niet eerder gebruikte boeken. Nieuwe boeken hebben de laatste tien jaar een steeds kortere doorlooptijd omdat de gewone boekhandel maar een beperkt aantal titels in het assortiment op kan nemen. Een jaar na uitgave kunnen deze boeken ‘in prijs worden opgeheven’, waardoor de verkopende partij niet langer gebonden is aan de vaste boekenprijs. Tialda stelt haar eigen prijs vast. Deze ligt vele malen onder de originele vaste boekenprijs.