In de komende weken krijgen alle klanten van bol.com een persoonlijke uitnodiging voor een kijkje achter de schermen. Billie, het karakteristieke blauwe mannetje, laat in een unieke animatiefilm zien hoe eenvoudig winkelen bij de online mediawinkel is en welke mogelijkheden er allemaal zijn. Bol.com laat met de interactieve animatie op speelse wijze zien hoe de website de zoektocht naar het juiste product nog eenvoudiger maakt en hoe het totale bestelproces verloopt. In de rondleiding laat gids Billie zien hoe het reilt en zeilt bij bol.com van begin tot einde.

Als spelelement kunnen bezoekers tijdens de rondleiding vijf verschillende blauwe ballen verzamelen. Zodra de bezoekers intuïtief alle vijf ballen verzameld hebben, trakteert bol.com de klant op vier exclusieve cadeaus: een miniboekje van Kluun, een minicursus van Ben Tiggelaar, vijf mp3-downloads van Sellaband, en een kortingscode van bol.com op de eerstvolgende bestelling.

Het initiatief is ontwikkeld na klantonderzoek. Een groot deel van de klanten van bol.com heeft voldoende kennis om zijn weg te vinden binnen de mediawinkel. “Maar veel klanten zijn niet volledig op de hoogte van alle mogelijkheden binnen bol.com. Samen met bureau Born05 uit Utrecht (design en animatie) hebben we het concept ontwikkeld en uitgewerkt, zodat de gewenste informatie terugkomt in de animatiefilm“, aldus Marketing Directeur Michel Schaeffer. E-Village is verantwoordelijk voor de gepersonaliseerde e-mailberichten en de koppelingen met haar online marketingplatform, waardoor elke klant een unieke persoonlijke ervaring heeft.

Schaeffer: “Het concept is in eerste instantie ontwikkeld voor alle nieuwe klanten van bol.com. Jaarlijks werft bol.com ca. 700.000 nieuwe klanten. Deze nieuwe klanten willen we graag gepast verwelkomen. Maar natuurlijk verdienen alle klanten van bol.com deze bijzondere aandacht. Daarom zal elke klant deze rondleiding ontvangen. Daarna verwelkomen we alle nieuwe klanten op deze manier.”