Nieuwe website bol.com fundament onder verdere groei

Mediawinkel bol.com lanceerde afgelopen weekend zijn nieuwe website. De nieuwe site en achterliggende systemen moeten vooral het groeiend aantal bezoekers snel en klantgericht kunnen blijven bedienen. Daarbij biedt het nieuwe online winkelplatform het bedrijf betere technische ontwikkelmogelijkheden en ondersteuning. Klanten van bol.com zullen de komende maanden in eerste instantie nog weinig veranderingen in winkelfunctionaliteiten opmerken.

Bol.com maakt al enkele jaren op een rij een explosieve groei door. De mediawinkel verdubbelt iedere twee jaar zijn bezoekersaantallen. Tegelijkertijd ontwikkelen zich de communicatie- en presentatiemogelijkheden op internet in hoog tempo. De implementatie van de nieuwe website luidt voor bol.com een nieuwe fase in om nog klantgerichter te kunnen gaan werken. De mediawinkel zal producten klantspecifieker gaan aanbieden. Zo maken de nieuwe technologie en onderliggende systemen het mogelijk sneller assortimentinnovaties en nieuwe functionaliteiten door te voeren.

“We zijn zeer content met onze nieuwe website en de mogelijkheden die deze ons biedt in onze ambitie, Nederland’s beste winkel voor boeken, entertainment, en electronica te zijn,” aldus Daniel Ropers, directeur van bol.com. “Wij hebben voor de ontwikkeling van de nieuwe site de software van het Amerikaanse bedrijf ATG geselecteerd. Het is een betrouwbare partij, die werkt voor de grootste ondernemingen in de wereld. Met hen zijn wij de komende jaren verzekerd van de beste en nieuwste technologie zodat wij onze klanten ook in de toekomst een steeds persoonlijkere en meer inspirerende winkelomgeving kunnen bieden.”

Klanten zullen als het goed is weinig merken van de overgang naar de nieuwe site. Het design van de website is grotendeels gelijk gebleven. Wel is er sprake van een versimpeling van de bestelprocedure en een meer consistente navigatie voor de productgroepen. Zo kunnen klanten door de mogelijkheid van multi-dimensionale browsing ook bij gamesDVD’s en muziek snel en makkelijk navigeren op criteria als prijsklasse, klantbeoordeling of leeftijdsclassificatie.

Voor de nieuwe website heeft bol.com in Ogone en Paysquare nieuwe partners voor de betalingsverwerking gevonden. Ropers: “Het selecteren van de afrekenmethode is de laatste virtuele stap die een klant neemt. Wij willen er zeker van zijn dat ook die laatste stap een prettige ervaring is, waarbij de afwikkeling van de betaling veilig en geruisloos verloopt. Zowel Ogone als PaySquare zijn hierin gerenommeerde bedrijven met een bewezen staat van dienst. De ontwikkelingen met betrekking tot betalingsmethoden gaan snel: naast de vertrouwde acceptgiro biedt bol.com inmiddels creditcardbetaling, iDeal en bankoverschrijving. Met zowel Ogone als PaySquare zullen we in staat zijn ook in de toekomst te blijven innoveren.” Bol.com is met vele honderdduizenden creditcardbetalingen per jaar een van de grootste Nederlandse verwerkers van creditcardtransacties.