Financieel directeur bol.com, Marijn de Wit, neemt afscheid

Na zeven jaar werkzaam te zijn geweest voor bol.com heeft Marijn de Wit besloten om het bedrijf te verlaten. Hij is sinds januari 2009 als directielid verantwoordelijk voor de afdeling Finance & Support.  Marijn blijft tot maart 2016 bij bol.com, waarna hij aan de slag gaat als Chief Financial Officer voor Stage Entertainment.

Als financieel directeur bij bol.com is Marijn verantwoordelijk voor de bedrijfsonderdelen Accounting, Risk & Compliance, Controlling, Human Resources & Recruitment, Facility Management en Legal. Het proces voor de opvolging van Marijn is reeds in volle gang. Bol.com verwacht binnen enkele maanden bekend te kunnen maken wie de nieuwe financieel directeur wordt.

Marijn de Wit: “Toen ik begin 2009 startte bij bol.com had ik niet kunnen dromen wat mij in deze baan te wachten stond aan mooie uitdagingen. De afgelopen zeven jaar zijn voor mij een geweldige en onvergetelijke tijd geweest, waarin bol.com zich heeft ontwikkeld tot een van de grootste en meest succesvolle retailers van Nederland en België. Ik ben dankbaar en trots dat ik in een belangrijke levensfase van bol.com mede richting heb mogen geven aan deze unieke organisatie. Daarnaast heb ik het als een enorm voorrecht ervaren om iedere dag weer samen te werken met getalenteerde en prettige collega’s. In 2015 verbrak bol.com opnieuw record na record en ook voor de toekomst verwacht ik een continue groei. Nu bol.com stabieler is dan ooit en de afdeling Finance & Support een stevig fundament vormt voor het bedrijf is voor mij het moment aangebroken om een nieuwe stap te zetten in mijn carrière.”

Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com: “Marijn heeft veel betekend voor bol.com en daar zijn wij hem zeer dankbaar voor. Het succes van bol.com wordt natuurlijk in de eerste plaats iedere dag opnieuw bepaald door onze inmiddels zes miljoen klanten. Maar bij een bedrijf dat zo snel groeit en aan zo veel verbeteringen en innovaties parallel werkt, is ook een scherpe bewaking en ontwikkeling van de financiële en organisatorische basis een cruciale voorwaarde voor succes. In de afgelopen jaren is onder aansturing van Marijn versneld geïnvesteerd in het verbeteren van onze winkel. Daarnaast is de financiële besturing aangepast naar de behoefte van onze jonge, hard groeiende en dynamische organisatie. Het is daarbij gelukt om een sterke versnelling van de groei te realiseren waarbij onze cultuur en werkwijze zijn behouden. In 2009 leidde en structureerde Marijn het overnameproces door Cyrte Investments en NPM Capital en in 2012 de aansluiting bij Ahold; een belangrijke randvoorwaarde voor succes in de toekomst. Ik vind Marijn niet alleen een ervaren en succesvolle finance professional, die recent terecht tot CFO van het Jaar werd uitgeroepen, maar ook een heel prettige collega die onze bijzondere bedrijfscultuur ademt. Na zeven gezamenlijke, intensieve en positieve jaren zal ik Marijn als collega en mens gaan missen. Uiteraard heb ik alle begrip voor zijn besluit en namens het hele bol.com team wens ik hem dan ook veel geluk en succes voor de toekomst. Bij het bepalen van een geschikte opvolger voor Marijn zullen we uiteraard niet over één nacht ijs gaan, gezien de zwaarte van de rol en het belang van een goede menselijke en culturele ´fit´.”

Naast de financieel directeur bestaat de directie van bol.com uit: Daniel Ropers (algemeen directeur), Jurrie van Rooijen (IT), Margaret Versteden (Marketing), Huub Vermeulen (Operations & Fulfilment) en Patrick Wauters (Buying & Merchandising).