Bol.com zendt als eerste winkel in Nederland integraal hitseries uit

Mediawinkel inspireert klanten met afleveringen van meest bekeken series

Televisie kijken terwijl je winkelt: bij bol.com kunnen klanten vanaf 22 juni de eerste afleveringen van vier populaire Amerikaanse televisieseries kijken. De mediawinkel is hiermee de eerste entertainmentaanbieder die integraal series aan klanten toont. Bol.com zendt van 22 juni tot 9 augustus via zijn website de eerste afleveringen uit van onder meer ‘Lost’ en ‘Grey’s Anatomy’. De winkel sloot hiervoor overeenkomsten met dvd-distributeur Walt Disney. Bol.com wil op deze manier zijn klanten inspireren bij de aankoop van dvd’s.

Bol.com toonde al op zijn website trailers van dvd’s die bij de mediawinkel te koop zijn. Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com, is blij te melden dat zij deze unieke overeenkomst hebben kunnen sluiten: “Met de uitzendingen van populaire tv-series willen we onze klanten kennis laten maken met hitseries die ze misschien nog nooit gezien hebben. Het bekijken van een hele aflevering geeft consumenten een beter beeld van een serie dan alleen de trailer of de verhalen van vrienden of andere klanten. Zo helpen we onze klanten bij hun keuze uit ons uitgebreide assortiment.”

Voor alle entertainmentproducten bij bol.com geldt dat klanten zich bij de aankoop van onder meer dvd’s en games kunnen oriënteren op basis van trailers, uitgebreide beschrijvingen en beoordelingen van andere klanten. Schaeffer: “Het bekijken van afleveringen sluit goed aan bij de functionaliteiten die wij onze klanten al boden om een betere keuze te maken uit ons ruime aanbod. We zoeken dan ook constant naar nieuwe mogelijkheden om onze klanten op een vooruitstrevende manier inspiratie te bieden.” In de toekomst verwacht mediawinkel bol.com maandelijks één aflevering van een populaire televisieserie uit te zenden.

Van 22 juni tot en met 9 augustus zendt bol.com de volgende tv-series uit:

• Lost
  • Samantha Who?