Bol.com voegt unieke multimediale content toe aan winkel

Uitgelicht! toont exclusieve interviews en live-sessies

Bezoekers van mediawinkel bol.com kunnen voortaan tijdens het winkelen nog meer ideeën opdoen. Het nieuwe concept Uitgelicht! toont unieke filmpjes en multimediale toelichting bij verschillende thema’s. Dit materiaal is geïntegreerd in de winkel en wordt door bol.com zelf geproduceerd.

Uitgelicht! is onderverdeeld in vier categorieën: Nederlandse boeken, muziek, dvd en elektronica/games. Iedere maand wordt er per thema een nieuw item in de winkel geplaatst. Deze maand zien dvd-liefhebbers een selectie van de beste films over Afrika. Er is een interview met schrijver Charles Den Tex en Mumford & Sons hebben een exclusieve live-sessie gedaan voor bol.com. In de rubriek elektronica staan in juni 3D-televisies centraal.

Voor de mediawinkel is de toevoeging van Uitgelicht! een logische stap. “In het verleden hebben we al veel goede ervaringen opgedaan met multimediale content in ons online magazine Bomvol. Onze klanten gaven aan deze uitgebreide, aanvullende informatie te waarderen. We hebben dus besloten om deze content in de winkel te integreren zodat klanten nog meer ideeën op kunnen doen”, zegt Michel Schaeffer, Marketing Director bij bol.com.

Klantbeleving

Uit onderzoek van Synovate in opdracht van bol.com blijkt dat klanten zich graag laten inspireren in de winkel. Het maakt daarbij niet uit of deze winkel online is of zich in de winkelstraat bevindt. Voor bol.com een extra reden om van klantbeleving een speerpunt te maken.

Al geruime tijd biedt de mediawinkel trailers, muziekfragmenten en inkijkexemplaren van boeken aan. Bij dvd’s en games kunnen klanten genieten van ruim 15.000 trailers. Muziekfanaten kunnen de eerste 30 seconden van meer dan twee miljoen nummers horen en het aantal inkijkexemplaren van boeken overstijgt intussen de 3.700. De ruim 500.000 productreviews van klanten over artikelen in de winkel helpen andere klanten de juiste keuze te maken.

“Door de winkelbeleving te blijven verbeteren, komen we steeds dichter bij ons doel om de beste winkel van Nederland te worden. Uitgelicht! zorgt niet alleen voor extra informatie, na verloop van tijd is het een prachtig archief van het beste dat bol.com te bieden heeft”, zegt Schaeffer.