Bol.com viert vernieuwde Kookboekenwinkel met wijnworkshop van Ilja Gort

bol.com_kookboekenwinkel_01.jpgDe Kookboekenwinkel van bol.com is vernieuwd. Zo is de vindbaarheid van de in totaal 9.400 boeken sterk verbeterd door een duidelijkere splitsing tussen kook- en dieetboeken. Gisteren is de heropening van de Kookboekenwinkel gevierd met een wijnworkshop van Ilja Gort bij bol.com in Utrecht. Tweehonderd gelukkige prijswinnaars, die dankzij een actieverpakking van La Tulipe-wijn bij Albert Heijn deel mochten nemen aan de exclusieve workshop, waren hierbij aanwezig.

De populariteit van kookboeken is opvallend, het genre vertoont een sterke groei die mede wordt veroorzaakt door een toenemende interesse in boeken over een gezonde levensstijl. Populaire dieetboekentitels zijn onder andere De Voedselzandloper, Broodbuik, Superfoodrecepten en de boeken van Amber Albarda. Bij de kookboeken zijn de boeken van 24Kitchen, Rudolph’s Bakery en De Makkelijke Maaltijd erg gewild. Zowel de kookboeken als de dieetboeken worden nu nog overzichtelijker gepresenteerd in de winkel. Naast deze boeken zijn bij bol.com uiteraard ook alle benodigde keukengereedschappen te verkrijgen in de Koken & Tafelen-winkel.

Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Wij zijn vereerd dat Ilja Gort een wijnworkshop heeft gegeven aan tweehonderd van onze klanten. Deze feestelijke gebeurtenis was voor ons een geschikt moment om de vernieuwde Kookboekenwinkel te lanceren. Bol.com biedt ruim 700 verschillende boeken over wijn en drank, dus wat ons betreft een mooie link tussen de workshop en de winkel.”