Bol.com verbetert dienstverlening aan zakelijke klant

Bestellen op rekening en meerdere gebruikers per account

Bol.com gaat zich naast op de particuliere ook op de zakelijke klant richten. De winkel geeft vanaf vandaag gehoor aan de vraag van zakelijke gebruikers om te bestellen op rekening en meerdere gebruikers per account toe te wijzen. Bol.com verwacht dat het aantal zakelijke klanten na deze verbeteringen sterk zal toenemen.

Met de veranderingen gaat bol.com het voor zakelijke gebruikers gemakkelijker maken om bijvoorbeeld cadeaubonnen en laptops te bestellen. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “We willen de zakelijke klant hetzelfde gemak bieden als particulieren, maar dan wel toegespitst op hun eigen behoeften. Natuurlijk vinden zakelijke klanten het ook prettig dat een bestelling van vandaag op morgen wordt bezorgd zonder verzendkosten, maar voor deze groep is de mogelijkheid om op rekening te kunnen bestellen vaak minstens zo belangrijk. Die optie kunnen we hen nu ook bieden.”

Zakelijke luiers

Bol.com zag de afgelopen jaren het aantal klanten dat zakelijk een bestelling plaatst voor bijvoorbeeld relatiegeschenken, kantoorelektronica, business boeken of cadeaubonnen sterk stijgen. “Met elke speciaalzaak die we openen, verwelkomen we niet alleen nieuwe particulieren, maar ook zakelijke klanten. Zo leveren we vanuit onze winkel met babyartikelen wekelijks aan verschillende kinderdagverblijven hun voorraad luiers. Andere voorbeelden zijn het leveren van studieboeken aan scholen vanuit onze studieboekenwinkel of kookmaterialen aan kookstudio’s vanuit de koken & tafelen-winkel.” Dankzij het optimaliseren van de mogelijkheden voor zakelijke klanten verwacht bol.com dat het aantal zakelijke klanten in het komende jaar sterk gaat groeien. Een zakelijk account openen kan eenvoudig via www.bol.com/zakelijkbestellen. Hier kunnen zakelijke klanten tevens meer informatie vinden over zakelijke accounts bij bol.com.