Bol.com veilt sportkleding van topsporters voor Spieren voor Spieren

Webwinkel opent sportkledingwinkel met meer dan 55.000 artikelen

Altijd al een zwembroek van Pieter van den Hoogenband willen bezitten, mét zijn handtekening? Of droom je van een potje voetballen in een gesigneerd shirt van Arjen Robben? Voor al die sportliefhebbers die graag een outfit van hun favoriete sporter willen bemachtigen, heeft bol.com goed nieuws. Bol.com start vandaag namelijk een veiling met veertien gesigneerde kledingstukken van bekende (oud-) topsporters. Ook op de Olympische schaatsmuts en het t-shirt van Sven Kramer kan bijvoorbeeld geboden worden. De volledige opbrengst van de veiling gaat naar Stichting Spieren voor Spieren waarmee bol.com een eigen draai geeft aan de Wintertijd Challenge, een fondsenwervend sportevenement van de stichting. Met de veiling wordt ook de opening gevierd van de nieuwe bol.com sportkledingwinkel die vandaag live gaat met meer dan 55.000 kledingstukken en schoenen.

Naast een nieuwe winkel met sportkleding heeft bol.com voor de veiling een speciale pagina opgezet waar alle veertien collector’s items te vinden zijn: bol.com/sportveiling. Iedereen die kans wil maken op een kledingstuk van zijn favoriete sporter én tegelijk het goede doel wil steunen, kan direct een bod uitbrengen. Bieden kan zo vaak als je wilt en ongeacht of je klant bent bij bol.com of niet. De veiling wordt gesloten tijdens de Wintertijd Challenge van Spieren voor Spieren in de nacht van 25 op 26 oktober waarbij op meer dan 130 locaties gesport wordt. De veilingopbrengst vult bol.com aan met een donatie van € 10.000,-. Dankzij donaties kan Spieren voor Spieren zich inzetten voor kinderen met een spierziekte. Zo investeert de stichting in baanbrekend onderzoek naar spierziekten bij kinderen, het opzetten van expertisecentra en leuke dagen voor spierzieke kinderen en hun gezin.

Oproepbol.com/sportveiling

Daniel Ropers, directeur bij bol.com: “Wij zijn blij dat we met de opening van onze sportkledingwinkel ook beschikken over veertien bijzondere kledingstukken van topsporters. Met deze collector’s items hopen we een mooie bijdrage te kunnen leveren aan de Wintertijd Challenge van Spieren voor Spieren. Wij roepen dan ook iedereen op om deze week samen met ons de uitdaging aan te gaan om zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen voor het goede doel.”

Marjolein Bolhuis-Eijsvogel, directeur bij Spieren voor Spieren: “Voor het vierde jaar op rij organiseren wij de Wintertijd Challenge. Dit is een sportief fondsenwervend evenement waarbij we particulieren en bedrijven oproepen om tijdens het teruggaan van de klok van zomertijd naar wintertijd met een sportieve activiteit geld in te zamelen voor meer onderzoek naar spierziekte bij kinderen. Op meer dan 130 locaties zal in de nacht van 25 op 26 oktobergesport worden. Bol.com heeft op eigen wijze invulling gegeven aan deze uitdaging. Wij waarderen hun inzet enorm en wij hopen dat zij met hun miljoenenbereik nog meer mensen kunnen enthousiasmeren om mee te doen.”

Van zwembroek tot judopak

De volgende items worden geveild via bol.com/sportveiling:

1. Gesigneerd voetbalshirt van Arjen Robben bij Bayern München
  2. Gesigneerd Sochi 2014 t-shirt en schaatsmuts van Sven Kramer
  3. Gesigneerde zwembroek van Pieter van den Hoogenband
  4. Hockeyshirt Nederlands herenteam, gesigneerd door het hele team
  5. Hockeyshirt Joyce Sombroek, gesigneerd door Joyce Sombroek en Naomi van As
  6. Gesigneerd tennisracket met hoes, op maat gemaakt voor Sjeng Schalken
  7. Gesigneerd volleybalshirt van Reinder Nummerdor, ook gesigneerd door Richard Schuil
  8. Gesigneerd wielervest Theo Bos
  9. Gesigneerd judopak van Henk Grol, gedragen tijdens de Zomerspelen van 2012
  10. Voetbalshirt Ajax landskampioen 2013 (ingelijst), gesigneerd door het hele elftal