Bol.com rekent af met gure winter en opent ‘Lentekriebels’-winkel

Winkel lanceert nieuwe formule om klant te inspireren

thumb_lentekriebelsMotsneeuw, met handschoenen op de fiets en een elektrische deken om je bed warm te krijgen: Nederlanders zijn helemaal klaar met de winter en kijken reikhalzend uit naar het voorjaar. Bol.com ook. Daarom gaat vandaag – terwijl het buiten maximaal 8 graden is – de thematische winkel ‘Lentekriebels’ open. Met deze winkel biedt bol.com consumenten een inspirerende plek waar je in de lentestemming komt en ideeën kunt opdoen. Het is voor het eerst dat de winkel Nederlanders op deze manier verleidt.

Bol.com opent regelmatig nieuwe speciaalzaken, maar lanceert vandaag voor de eerste keer een themawinkel. In ‘Lentekriebels’ worden allerlei producten gepresenteerd die betrekking hebben op het voorjaar binnen de subthema’s ‘buiten spelen’, ‘groene vingers’ en ‘buiten genieten’. Denk hierbij aan bloembollen, bruiningscrème en tuinboeken, maar ook aan vuurkorven, loopfietsjes, loungesets en wijnkoelers. Klanten brengen zelf extra dynamiek in de themawinkel door het delen van hun ‘lentekriebels’ via tweets en Facebook-likes.

Vier themawinkels

In de vier themawinkels die bol.com dit jaar opent zijn artikelen uit verschillende speciaalzaken gebundeld in een omgeving waar je ideeën op kunt doen. Uit onderzoek van bol.com blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten er immers behoefte aan heeft om zich voorafgaand aan een aankoop te laten inspireren. Op dezelfde manier als dat dit in kleine boetiekjes en op inspiratie gerichte winkelconcepten wordt gedaan, geeft bol.com hier nu op internet invulling aan.

Inspiratie

“Er wordt wel eens gezegd dat inspireren online moeilijk is, maar wij zijn er met deze winkel wel degelijk in geslaagd,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Voor veel consumenten is bol.com de winkel waar zij dankzij het brede assortiment gemakkelijk slagen in hun zoektocht naar allerlei soorten artikelen. Door naast de speciaalzaken nu ook themawinkels te openen waar je ideeën op kunt doen, worden we een bron voor mensen die nog niet precies weten wat zij zoeken en graag geïnspireerd willen worden. Kortom, je kunt bij ons winkelen als je exact weet welke heggenschaar je nodig hebt, maar ook als je lentekriebels voelt maar nog niet weet wat je wilt hebben.”