Bol.com opent vandaag grootste woonwinkel van Nederland

Combineer je eigen stijl met zo’n 80.000 artikelen

Tafellampen, dekbedovertrekken, sierkussens en eetkamerstoelen: vanaf nu zijn deze net zo eenvoudig te bestellen als boeken, cosmetica en speelgoed. Bol.com opent vandaag de grootste woonwinkel van Nederland. Met zo’n 80.000 artikelen is de winkel nu al groter dan de grootste woonwarenhuizen op de woonboulevards.

Eerder introduceerde bol.com al speciaalzaken met alles voor ‘tuin & klussen’ en ‘koken, tafelen & huishouden’. Vandaag gaat een woonwinkel open met ruim 20.000 artikelen, waardoor bol.com nu in totaal zo’n 80.000 woonitems biedt. De nieuwe winkel is ingedeeld in overzichtelijke categorieën, waaronder woonaccessoires, stoelen, krukken & sidetables, beddengoed, raambekleding, verlichting, badkamertextiel en werkplekinrichting. Naast typische woonbasics als stoelen, gordijnen, behang en bijzettafels, zijn ook veel accessoires – zoals plaids, kaarsen en handdoeken – in de winkel te vinden. Bol.com heeft in het assortiment artikelen opgenomen van onder meer HKliving, Riverdale, Lifestyle, vtwonen, Zuiver en Beddinghouse.

Winkel open voor concurrentie

Vorig jaar stelde bol.com de winkel wagenwijd open voor concurrenten. Andere winkels kunnen hun artikelen bij bol.com te koop zetten en daarmee 4 miljoen klanten bereiken. Ook in de woonwinkel is deze formule toegepast waardoor het assortiment van onder meer Kartell, Artimide, Muuto, Flinders en Direct Design nu al beschikbaar is. De consument krijgt zo een helder overzicht van het totale aanbod in de woon- en interieurmarkt en heeft maximale keuze in onder meer prijs en beschikbaarheid. Naar verwachting zullen er snel meer aanbieders volgen, waardoor het assortiment blijft groeien.

Inspirerende thema’s

Met maandelijks wisselende thema’s zorgt bol.com er bovendien voor dat artikelen niet alleen makkelijk te vinden en bestellen zijn, maar dat je ook wordt geïnspireerd. “Zo zorgen we ervoor dat je niet alleen vindt wat je nodig hebt, maar brengen we je ook op ideeën hoe je met ons assortiment een totaal eigen stijl kunt combineren,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Elke maand brengen we nieuwe thema’s, waarmee we inspelen op de trends en seizoenen, zoals deze maand ‘Natuurlijk thuis’.”

Bedenktijd

Naast 80.000 artikelen en uitgebreide achtergrondinformatie, verwacht bol.com dat een kosteloze en snelle levering (voor 23.00 uur besteld, morgen in huis) ervoor gaat zorgen dat binnen enkele maanden velen de woonwinkel weten te vinden. Schaeffer: “Je hebt bij ons dertig dagen bedenktijd. Ruim voldoende dus om te checken of de kleur van de lamp die je zo leuk vindt, in het echt ook zo goed staat bij je eetkamertafel, of dat een stoel net zo lekker zit als dat het er online uitziet.”

De woonwinkel is de derde speciaalzaak die bol.com dit jaar opent. In februari werden al een winkel met alles voor dieren en een winkel met alles voor tuinieren en klussen aan de verzameling speciaalzaken toegevoegd.