Bol.com opent nu ook witgoedwinkel

Zes maanden na openen winkel met huishoudelijke artikelen nu ook o.a. wasmachines en koelkasten

Bol.com verkoopt vanaf vandaag ook grote huishoudelijke apparaten. Twaalf-en-een-half jaar na het openen van de digitale boekwinkel, opent bol.com nu een witgoedwinkel met onder meer wasmachinesdrogerskoelkasten, vaatwassers, fornuizen, ovens en magnetrons. Als eerste witgoedwinkel in Nederland en België introduceert bol.com een ‘vandaag voor 18.00 uur besteld, morgen in huis’-service.

Eerder dit jaar opende bol.com een winkel met huishoudelijke apparaten zoals strijkijzers en scheerapparaten. Binnen deze stabiele markt wist de winkel al binnen enkele maanden een significant marktaandeel te verwerven. Vandaag betreedt bol.com de markt van grote huishoudelijke apparaten door het openen van een witgoedwinkel, waar eveneens een snel groeiend marktaandeel wordt verwacht. Michel Schaeffer, marketing director bij bol.com: “We voeren vanaf vandaag direct een breed en diep assortiment tegen aantrekkelijke prijzen. In combinatie met onze snelle levering en minimale bezorgkosten van € 1,95, voegen we écht iets toe aan de witgoedmarkt.” Bol.com verwacht dat de snelle levering door veel consumenten als prettig zal worden ervaren. Schaeffer: “Het gaat bij witgoed vaak om een vervangingsaankoop omdat je vorige wasmachine of koelkast defect is. Dat zijn doorgaans niet het type aankopen waarvoor je op je vrije zaterdagmiddag graag stad en land afstruint. Bovendien kun je vaak niet een week wachten totdat een nieuwe wordt geleverd. Onze unieke snelle levering zorgt ervoor dat je probleem binnen no time is opgelost.”

Online

Steeds meer consumenten oriënteren zich online op de aanschaf van grote huishoudelijke apparaten. “Logisch, je kunt producten en beschikbaarheid eenvoudig vergelijken en de ervaringen van andere gebruikers lezen. Samen zorgt dat voor meer informatie dan dat het beste winkelpersoneel je kan bieden. Het is dan een vanzelfsprekende stap om naast het oriëntatieproces, ook de aankoop online te laten plaatsvinden.” Bol.com bezorgt de grote huishoudelijke apparaten niet alleen tot de drempel. “Je hebt ook de keuze om het artikel tegen beperkte kosten aan te laten sluiten of bijvoorbeeld een afvoerslang te laten verlengen.”

Bol.com Plaza

Afgelopen februari werd met de introductie van bol.com Plaza een revolutionaire stap gezet. Via dit concept stellen andere webwinkels hun aanbod via bol.com beschikbaar, waarna klanten deze vervolgens in de winkel van bol.com kunnen bestellen. Ook het aanbod van andere witgoedwinkels wordt verkrijgbaar via bol.com Plaza. Schaeffer: “Op die manier bieden we je de meest ruime keuze op het gebied van prijs, beschikbaarheid en aanbod. Bij niet één ander warenhuis of speciaalzaak heb je keuze uit zoveel producten.”

12½ jaar webwinkelen

Bol.com opende in het voorjaar van 1999 als boekwinkel en opende na een succesvolle start diverse andere winkels. Kenmerkend voor bol.com is dat bij het openen van een nieuwe winkel altijd direct een zo breed en diep mogelijk assortiment wordt geboden. Schaeffer: “We willen maximale keuze bieden en worden daarbij nooit belemmerd door beperkte schapruimte, zoals fysieke winkels dat wel hebben.” Eerder werd het ‘bomvol winkels, bomvol voordeel’-principe al toegepast toen onder meer een muziekwinkel, dvdwinkel, speelgoedwinkel, gameswinkel, computerwinkel en telefoniewinkel werden geopend.