Bol.com opent grootste babywinkel met onder meer luiers, boxen en kinderwagens

Winkel gaat ouders ook in nieuwe levensfase gemak van online winkelen bezorgen

Bol.com opent de grootste babywinkel van Nederland en België. Vanaf vandaag kunnen ook (aanstaande) ouders alles wat zij nodig hebben voor hun baby eenvoudig online bestellen en thuisbezorgd krijgen. Het assortiment bestaat uit meer dan 5.000 artikelen, waaronder voeding, luiers, buggy’s en commodes. Met het breedste assortiment, de snelste levertijden en uitgebreide productinformatie beantwoordt bol.com de vraag van ouders naar gemak, uitgebreide oriëntatiemogelijkheden en voordeel.

Beschuit met blauwe muisjes bij bol.com: ook voor autostoeltjes, flessenwarmers, boxen, fopspenen, ledikantjes en duizenden andere babyartikelen kunnen consumenten vanaf vandaag in de winkel terecht. “Een waardevolle toevoeging aan onze winkel, maar ook aan het totale babywinkelaanbod,” aldus Daniel Ropers, algemeen directeur bij bol.com. “Ouders kunnen in het huidige winkelaanbod al bijzonder veel babyartikelen vinden in allerlei kleinere en grotere winkels. Er ontbreekt echter nog een plek waar je écht alles kunt vinden, van een pak luiers tot alles voor in de babykamer. Vanaf vandaag vullen wij die plek in met de grootste babywinkel van Nederland en België met artikelen van aansprekende merken zoals BabyBjörn, Koelstra, Nutrilon, Quinny, Philips Avent, Zwitsal en Maxi Cosi.”

Ruim 5.000 artikelen

Ropers: “We hebben uitgebreid geluisterd naar de ervaringen van vaders en moeders, zodat we een bomvolle babywinkel kunnen bieden die naadloos aansluit bij wat de klant daar wil vinden. In totaal hebben we ruim 5.000 artikelen onderverdeeld in tien overzichtelijke hoofd- en 86 subcategorieën.” Uit gesprekken met de jonge ouders-doelgroep kwam naar voren dat men in deze nieuwe levensfase vooral zoekt naar gemak, maar tegelijkertijd prijs stelt op een breed aanbod en een goede hulp bij de oriëntatie in de veelal nieuwe wereld van babyartikelen. “Daar spelen wij op in met alle voordelen van online winkelen, maar ook met een keuzehulp die je bijvoorbeeld helpt met het vinden van de kinderwagen of het autostoeltje dat bij jouw persoonlijke situatie past.”

Concurrerende prijzen

Bol.com breidt zijn verzameling speciaalzaken steeds verder uit. Vorig jaar werden een winkel met huishoudelijke elektronica en een witgoedwinkel toegevoegd. Conform het concept van bol.com biedt de winkel in al zijn speciaalzaken een breed en diep assortiment tegen een sterk concurrerende prijs. “Dat waarderen klanten, zo blijkt uit het winkelgedrag,” weet Ropers. “Ook met onze babywinkel voorzien we in een duidelijke behoefte van aanstaande ouders.”

Vandaag besteld, morgen in huis

Bol.com gaat in de babywinkel zijn vertrouwde service bieden zoals vandaag voor 22.30 uur besteld – morgen in huis (tegen € 1,95 bezorgkosten), gemakkelijk en kosteloos retourneren en desgewenst bezorging bij een afhaalpunt. Onder meer via een speciaal Twitter-kanaal (@bol_com_baby) blijven (aanstaande) ouders op de hoogte van toevoegingen en innovaties van het aanbod en speciale aanbiedingen.