Bol.com opent deuren voor Belgische winkeliers

Samenwerking vergroot keuze en gemak voor klanten

Bol.com stelt haar winkel vanaf vandaag ook open voor Belgische winkeliers, met én zonder webwinkel. Dit geeft winkeliers in België de kans om hun assortiment via bol.com online beschikbaar te stellen aan ruim 4,5 miljoen klanten in België én Nederland en zo extra bereik en inkomsten te creëren. Dankzij het toevoegen van artikelen van andere winkels krijgen klanten van bol.com nu nog meer gemak en keuze in assortiment, prijs en beschikbaarheid. De Belgische ondernemers Festivalking.com, Elektrokoning.be, bmini.be en Emob.eu hebben zich al aangesloten als verkoper. Ook Willy Naessens Swimming Pools gaat haar toebehoren verkopen via bol.com.

In 2011 lanceerde bol.com het verkopersmodel in Nederland. Inmiddels verkopen al ruim 10.000 Nederlandse zakelijke verkopers via bol.com. Samen hebben ze het totaalassortiment van bol.com laten groeien met ruim 2,5 miljoen artikelen waarvan 1,5 miljoen stuks uniek. Voor veel winkeliers heeft de samenwerking direct extra omzet gecreëerd. Meerdere zagen hun omzet met 50% stijgen.

Extra stimulans voor Belgische e-commerce markt

“Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commerce markt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken. Door samen te werken met andere winkeliers waarbij we ook kennis en ervaring delen, zetten we opnieuw een stap in het uitbreiden van het assortiment en in het verbeteren van onze winkel voor onze klanten”, aldus Jan Huysmans, directeur België bij bol.com.

De samenwerking met andere winkeliers geldt voor alle productcategorieën van bol.com, waaronder ook de nieuwste categorieën Baby- en peuterkleding, Sieraden en Horloges, Sport en Vrije Tijd en Wonen. Onlangs voegde bol.com in samenwerking met andere winkeliers en particulieren al tweedehands artikelen toe aan het assortiment voor België.

Bekijk hier het filmpje met uitleg over zakelijk verkopen in België.

Aanbod winkeliers geïntegreerd met eigen assortiment

Het aanbod van de winkeliers die verkopen via bol.com is volledig opgenomen tussen het eigen assortiment van bol.com, waardoor klanten nog steeds eenvoudig in iedere categorie kunnen zoeken naar het perfecte artikel. Winkeliers kunnen het assortiment van bol.com uitbreiden met zowel artikelen die nog niet in het bestaande assortiment zijn opgenomen als artikelen die bol.com zelf al verkoopt. Dit geeft de klant nog meer keuze bij het winkelen, bijvoorbeeld op basis van de beste prijs of levertijd.

Gegarandeerde betaling

Het bestellen van een artikel van een andere winkelier verloopt altijd via het vertrouwde bestelproces van bol.com waarbij ook de betaling door bol.com wordt geregeld. Op deze manier is de betaling aan de winkelier gegarandeerd. Bij ieder artikel vermeldt bol.com de naam van de winkelier en wordt er aanvullende informatie gegeven waaronder de leverings- en retourvoorwaarden van de partner. De betrouwbaarheid van de partners wordt door bol.com inzichtelijk gemaakt op basis van koopervaringen van andere klanten.

Het Belgische bedrijf Emob.eu besloot haar aanbod ook te verkopen via bol.com. Jelle Ryckoort, Online Marketeer bij Emob.eu legt uit waarom:“We hebben goed draaiende webshops met onder andere kinderkamers, kinder- en babyspullen en tuinmeubelen. Door onze producten aan te bieden op bol.com hopen we op een grotere zichtbaarheid voor ons assortiment, en mee te varen op de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van bol.com. We kunnen uitbreiden naar Nederland zonder zelf grote inspanningen te doen om trafiek naar onze webshops te generen, maar we kunnen mee genieten van de inspanningen van bol.com.”

Samenwerking op basis van ‘No cure, no pay’

Om klanten naast een breed aanbod ook een optimale winkelbeleving te kunnen bieden, zoekt bol.com samenwerking met winkeliers die niet alleen scherpe prijzen hanteren, maar ook een snelle en betrouwbare levering kunnen garanderen. Winkeliers kunnen bij het plaatsen van hun aanbod gebruik maken van content van bol.com, zoals beeld en productomschrijvingen. De winkelier hoeft alleen zelf de prijs van de artikelen te bepalen. Daarnaast profiteert de winkelier van de marketingkanalen en innovaties van bol.com. Er wordt samengewerkt op basis van een vast commissiemodel waarbij ‘no cure no pay’ geldt. Het aanbod in de winkel plaatsen is gratis en de winkelier betaalt alleen commissie aan bol.com als er een artikel verkocht is.

Winkeliers kunnen voor meer informatie terecht op www.bol.com/zakelijkverkopen.