Bol.com ontwikkelt nieuwe service voor verkooppartners: ‘Logistiek via bol.com’

Groter aantal artikelen nog sneller bij consument

Bol.com heeft vandaag tijdens de Webwinkel Vakdagen bekendgemaakt een logistieke service te ontwikkelen voor zakelijk verkooppartners: ‘Logistiek via bol.com’. Met deze nieuwe service kunnen ondernemers die via bol.com verkopen hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt hierbij, naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner over. Deze ontwikkeling helpt partners om hun online verkoop via bol.com verder te verbeteren, maar biedt vooral ook voordelen voor consumenten. Zij kunnen namelijk voor een nog groter deel van het online aanbod rekenen op de bol.com dienstverlening waaronder supersnelle levering, 30 dagen bedenktijd, gratis retourneren en 24 uur per dag klantenservice. Met een logistieke service voor verkooppartners zet bol.com een volgende stap in de ambitie om consumenten online nog beter te bedienen en e-commerce verder te ontwikkelen.

De nieuwe service maakt het ook mogelijk om een bestelling die bestaat uit meerdere artikelen, afkomstig van verschillende verkooppartners, als één pakketje te bezorgen bij de klant. Bol.com start binnenkort de logistieke service met een geselecteerd aantal verkooppartners en verwacht begin 2016 de service breed aan te kunnen bieden in Nederland en België.

Maximale snelheid bezorgen

Indien een verkooppartner gebruik maakt van ‘Logistiek via bol.com’ krijgt zijn voorraad een plekje in het logistiek centrum van bol.com. Bestelde artikelen worden volledig opgenomen in het reguliere distributieproces van bol.com. Zo kunnen artikelen met een maximale snelheid – binnen 24 uur – thuis bij de klant of bij een bol.com afhaalpunt in een Albert Heijn of Etos-winkel bezorgd worden. Ongeacht bij welke verkooppartner van bol.com de consument heeft gekocht, retourneren gaat altijd via de vertrouwde gratis retourservice van bol.com waarbij retourneren via afhaalpunten ook mogelijk is. De partner blijft de verkopende partij en is met bedrijfsnaam zowel bij de bestelling als bezorging zichtbaar voor de klant.

Expertise delen en krachten bundelen

Inmiddels hebben al meer dan 12.000 Nederlandse en Belgische ondernemers een verkoopaccount aangemaakt bij bol.com. Eén op de zes bestellingen bij bol.com verloopt in samenwerking met een verkooppartner. “Een snelle en betrouwbare levering is voor onze klanten een van de belangrijkste redenen om bij bol.com te kopen. Logistiek vormt voor veel bedrijven een drempel om te kunnen voldoen aan de alsmaar groeiende verwachtingen die consumenten hebben door continue ontwikkelingen in de markt. Goede logistiek vergt expertise en vaak hoge investeringen. Wij krijgen dan ook regelmatig de vraag van verkooppartners of wij hen logistieke ondersteuning kunnen bieden. Logistiek via bol.com biedt voor zowel onze klanten als partners grote voordelen. Bol.com kan nog meer artikelen sneller leveren waardoor online kopen voor consumenten nog aantrekkelijker wordt en het aantal verkopen bij onze partners zal stijgen. In 2014 bereikten onze verkooppartners al een gezamenlijk omzet van 100 miljoen euro. Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe service de omzet van onze partners extra zal stimuleren”, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

Verzendservice uitgebreid

Voor verkooppartners die de logistiek zelf verzorgen, biedt bol.com in Nederland al een verzendservice met pakketzegels van DHL Parcel waarmee pakketjes voordelig en gemakkelijk verstuurd kunnen worden. Bol.com breidt de verzendservice uit met pakketzegels van andere verzendpartijen. Zo zijn er naast pakketzegels van DHL Parcel vanaf begin februari 2015 via bol.com ook pakketzegels tegen een scherp tarief te verkrijgen van DPD, PostNL en bpost (België). De uitbreiding van de verzendservice maakt het voor verkooppartners ook mogelijk om pakketjes te verzenden van Nederland naar België en vice versa tegen hetzelfde tarief. De verzendservice is vanaf begin februari ook beschikbaar met bpost en DPD voor Belgische verkooppartners. Particulieren die via bol.com verkopen kunnen ook gebruik maken van de verzendservice.

Ondernemers kunnen voor meer informatie over verkopen via bol.com terecht op http://www.bol.com/zakelijkverkopen en voor meer informatie over ‘Logistiek via bol.com’ op http://zakelijkverkopen.bol.com/logistiek-via-bol-com/.