Bol.com introduceert tweedehands muziek, films en games

Verwachting: eind 2010 belangrijkste platform voor tweedehands entertainment

Mediawinkel bol.com biedt vanaf vandaag ook tweedehands muziek, films en games aan. Het tweedehands aanbod van zowel particulieren als professionele aanbieders wordt volledig geïntegreerd in de winkel. Consumenten krijgen hiermee toegang tot het grootste aanbod mediaproducten van Nederland, tegen de laagste prijzen.

In april 2007 stapte bol.com in de markt van tweedehands boekverkopen. Het bleek een doorslaand succes. Ruim 200.000 particulieren en professionele verkopers bieden intussen ruim twee miljoen tweedehands boeken aan via het platform. Sinds de start zijn er ruim 2,5 miljoen boeken van eigenaar gewisseld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.

Bol.com denkt met de introductie van tweedehands muziek, films en games de markt flink op te schudden. “Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze artikelen beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een enorm bereik.” zegt Michel Schaeffer, Marketing Director bij bol.com.

Meer keuze, lagere prijzen

Net als bij boeken verwacht bol.com een enorme groei in het assortiment. Veel films, muziek en games die niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zullen weer tweedehands worden aangeboden. Bij games verwacht bol.com daarnaast een groot prijsvoordeel te kunnen bieden ten opzichte van nieuwe artikelen. Schaeffer: “Een nieuwe game kost al snel tussen de €50,- en €60,-. Na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw en levert het naar verwachting tweedehands nog zeker €30,- op. Hierdoor gamen zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld.”

Gemak voor aanbieders

Zowel particulieren als professionele partijen kunnen via bol.com hun artikelen aanbieden. Zij bepalen zelf welke prijs zij voeren en geven daarbij aan in welke staat het artikel verkeert. Bol.com geeft aanbieders toegang tot het grootste klantenbestand van Nederland en zorgt na verkoop voor de correcte financiële afhandeling.

Net als bij de introductie van tweedehands boekverkopen verwacht bol.com een flinke impuls voor de tweedehands markt. Bol.com wil voor het eind van het jaar uitgroeien tot het grootste platform voor de aan- en verkoop van tweedehands muziek, films en games. Schaeffer: “Bol.com is de enige partij in Nederland die een compleet en geïntegreerd aanbod biedt, zowel nieuw als tweedehands.”

Artikelen die voortaan ook tweedehands aangeboden en gekocht kunnen worden, zijn: cd’s, vinyl, consolegames, dvd’s en Blu-ray’s.

Kijk voor meer informatie op: bol.com/2ehands