Bol.com introduceert app boekenbol voor Apple-gebruikers

Klanten van bol.com kunnen ebooks nu ook lezen op iPad, iPhone en iPod

Mediawinkel bol.com heeft een app ontwikkeld waarmee e-book-lezers voortaan ook boeken kunnen lezen op hun iPad, iPhone en iPod touch. De app boekenbol is sinds deze week kosteloos verkrijgbaar in App Store (van Apple) en kreeg al direct positieve feedback van gebruikers. Met de introductie van deze app zet de marktleider een volgende stap in het toegankelijk maken van digitaal lezen op alle apparaten.

Gebruikers van de iPad, iPhone en iPod touch kunnen sinds deze week gratis de app boekenbol downloaden in de App Store. Deze app maakt het mogelijk dat alle (reeds) gekochte e-books nu ook te lezen zijn op onder meer de iPad, welke sinds kort verkrijgbaar is bij bol.com. Klanten kunnen hun boeken kopen bij bol.com (gebruikers met een klein scherm kunnen dit doen via e.bol.com). De boeken verschijnen dankzij de app automatisch in de digitale bibliotheek van de gebruiker. Eerder maakte bol.com het al mogelijk dat de klant zijn of haar digitale boeken kan kopen en lezen op Android mobiele telefoons en tablets. De apps voor de verschillende apparaten zijn eenvoudig te downloaden via bol.com/boekenbol. Reeds gekochte ebooks komen na installatie van de app direct in de bibliotheek. Ook zijn de apps te downloaden in de App Store en de Android Market.

Digitaal lezen populair

Bol.com introduceerde in 2009 digitaal lezen en is sindsdien continue bezig het aanbod op deze markt uit te breiden. De populariteit van digitaal lezen stijgt nog steeds. Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com: “Sinds onze introductie van digitaal lezen in 2009 hebben we al honderdduizenden boeken verkocht. Ook in de eerste maanden van 2011 zien we de vraag naar ebooks stijgen. ‘Zomerhuis met zwembad’ van Herman Koch was het populairst en is tot heden het bestverkochte Nederlandstalige digitale boek van het jaar.” Ook het stijgend aantal tablets, iPads en e-readers dat wordt verkocht, draagt bij aan de groeiende markt voor digitaal lezen. Op bol.com worden op dit moment al bijna 6.000 Nederlandstalige en ruim 130.000 Engelstalige e-books aangeboden. Veel nieuwe Nederlandstalige titels die in boekvorm uitkomen, verschijnen ook direct als e-book. Om het digitaal lezen nog meer te stimuleren, biedt bol.com een deel van de boekencollectie gratis aan.