Bol.com in top 3 van Beste websites van Nederland

Winkel scoort als beste in categorie retail

Bol.com behoort tot de drie beste websites van Nederland. Dat blijkt uit de WUA! Top 100 websites van 2011. Deze Top 100 is gebaseerd op 13.106 websitebeoordelingen van 2.448 respondenten in de periode augustus 2010 – juli 2011. Bol.com werd als beste beoordeeld in de categorie retail en werd in de overall lijst derde, na booking.com en transavia.com.

Bol.com werd in de onderzoeksperiode in vier onderzoeken van WUA! beoordeeld. De website is nog altijd favoriet voor de aanschaf van boeken. Alle respondenten die in mei 2011 naar boeken zochten, kwamen bij bol.com terecht. De website eindigde als vijfde in het onderzoek naar televisies. Bol.com is de hoogstgeplaatste website in de retailbranche. 26% van de bezoekers van de website zouden hier het liefst het gezochte product aanschaffen.

Aanmoediging

Michel Schaeffer, marketing director bij bol.com: “Wij zijn bijzonder blij met de prijs voor Beste website van Nederland in de categorie retail. Het is een bevestiging dat we een winkel bieden waar de consument graag winkelt. Daar werken we dagelijks aan, door klanten te inspireren met nieuwe producten die aansluiten bij hun wensen en interesses, het bieden van een scala aan services en een breed en diep assortiment van producten tegen een scherpe prijs. Tegelijkertijd is het winnen van deze prijs ook een aanmoediging om hard te blijven werken aan grote en kleine initiatieven die de winkel nog beter maken. Primair om onze klanten in Nederland en België nog meer gemak en winkelplezier te bezorgen, maar tegelijkertijd omdat we de nummer 1-positie in de categorie retail willen vasthouden en in de overall lijst nog wel van nummer 3 naar een hogere positie willen stijgen.”