Bol.com geeft met BV’s online-twist aan signeersessies op Boekenbeurs

Jeroen Meus en andere topauteurs videochatten en signeren vanuit huis met lezend Vlaanderen

Pascake NaessensGedurende de Boekenbeurs in Antwerpen krijgen beursbezoekers en thuisblijvers de mogelijkheid om via bol.com een boek online te laten signeren en gratis thuisbezorgd te krijgen. De winkel – met een assortiment van meer dan 5,5 miljoen boeken – wil lezend Vlaanderen hiermee laten ervaren dat online winkelen net zo leuk en minstens zo gemakkelijk is als traditioneel winkelen. Onder meer culinaire bestseller-auteurs Jeroen Meus en Pascale Naessens, tuinexpert Bartel van Riet en thrillerauteur Luc Deflo nemen deel aan de online signeersessies.

Op de 77ste editie van de boekenbeurs in Antwerpen (31 oktober tot en met 11 november) worden meer dan 160.000 bezoekers verwacht. Voor het eerst is ook bol.com met een stand aanwezig. Beursbezoekers kunnen hier kennis maken met de winkel en kans maken op een plek in de online signeersessie. Ook niet-beursbezoekers kunnen deelnemen aan deze nieuwe vorm van boeken signeren. Zij melden zich aan via bol.com/boekenbeurs en maken kans om met de schrijver van hun keuze te videochatten. In de online signeersessies voorzien auteurs – veelal vanaf hun werkplek – hun boeken van een persoonlijke boodschap voor de lezer. Daarna zorgt bol.com ervoor dat het boek kosteloos wordt thuisbezorgd. “Tof dat ik lezers nu ook via een online sessie kan ontmoeten. Dat geeft een nieuwe dimensie aan de voor mij bekende signeersessies, ik kijk er al naar uit,” aldus culinair auteur Pascale Naessens.

Online-twist

Jan Huysmans, director België bij bol.com: “Naast het snuffelen tussen de duizenden boeken op de beurs, zijn de traditionele signeersessies voor velen een reden om naar de beurs te komen. Wij geven daar onze eigen online-twist aan omdat het past in huidige tijdsgeest en bij onze winkel.” Onder meer Pascale Naessens, Jeroen Meus, Bartel Van Riet, Merho, Luc Deflo, Hec Leemans & Herman Verbruggen en Lesley-Ann Poppe zullen online signeren. Data en tijdstippen worden binnenkort bekendgemaakt via bol.com/boekenbeurs.