Bol.com breidt woonwinkel uit met onder meer banken, bedden en kasten

Dankzij samenwerking met o.a. Zuiderster en Goossens wonen & slapen ontstaat grote online woonboulevard

Bol.com breidt zijn woonwinkel uit. Sinds mei biedt de winkel al onder meer stoelen, verlichting en beddengoed aan. Vandaag komen daar ook grotere meubelen bij, zoals bankentafels en boxsprings. In de komende maanden zal het assortiment – dankzij andere woonwinkels die via bol.com gaan verkopen – verder groeien. Door de verscheidenheid aan stijlen, artikelen, merken en prijsklassen ontstaat een grote online woonboulevard.

Als sinds de opening van de woonwinkel van bol.com (in mei 2013) weten veel meer Nederlanders dan verwacht hun weg naar het woonassortiment te vinden. Naast kleine artikelen – zoals sierkussens en verlichting – worden ook meubelen als bijzettafeltjes en fauteuils veelvuldig besteld. “We zien dat er in toenemende mate naar grotere meubelen wordt gezocht, denk aan veelgebruikte zoektermen als boxspring, hoekbank en servieskast. Dat is voor ons een teken om ook die artikelen in ons assortiment op te nemen,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. Om aan de vraag naar grotere meubelen gehoor te kunnen geven, gaat bol.com de samenwerking aan met andere aanbieders van woonartikelen waaronder DrÔme, BeddenREUS, Zuiderster, Macédes en Goossens wonen & slapen, de grootste woonwinkelketen van de Benelux. “Zij plaatsen hun meubelen in onze etalage. Daardoor krijgen klanten het grootste woonassortiment getoond en hebben aanbieders de gelegenheid om 4 miljoen klanten te bereiken.” Vanaf vandaag zijn al 2.500 nieuwe artikelen in de woonwinkel van bol.com te vinden, naar verwachting komen daar in de komende maanden nog enkele duizenden grote en kleine meubels bij. “Alle aanbieders zijn welkom en bepalen zelf welke artikelen zij bij ons willen verkopen en tegen welke prijs.” De meeste artikelen zijn snel uit voorraad leverbaar.

Geen selectie in stijlen en merken

Bol.com verkoopt artikelen van onder meer ZuiverHKlivingPiet Boon blinds by DTCH en Beddinghouse. Schaeffer: “Wij bieden een breed scala van stijlen, merken en prijsklassen. Zo kunnen klanten bij bol.com hun eigen stijl creëren.”