Bol.com breidt health en fitnessassortiment verder uit met onder meer Body & Fit, Vifit Sport (Friesland Campina) en PUMA

Nederlanders gaan een gezonde en fitte zomer tegemoet

We bewegen steeds meer, eten gezonder en willen onszelf continu verbeteren. Een trend die zeker niet nieuw is, maar met de zomer in aantocht opnieuw een piekmoment kent. Ook bol.com merkt dit duidelijk aan zijn verkoopcijfers. In vergelijking met 2016 is de verkoop van gezondheidsartikelen gestegen met 68%. Zo werd er 70% meer sportvoeding en supplementen verkocht en steeg de verkoop van artikelen in de categorie ‘Afslanken’ met 105% (aantallen). De verkoop van smart watches, sportkleding en fitnessartikelen schiet ook opvallend de hoogte in.

Nieuwe partners zorgen voor 6000 nieuwe artikelen
Om klanten alles te bieden om een gezonde levensstijl te behouden, werkt bol.com sinds kort samen met nieuwe verkooppartners Body & FitFriesland Campina en sportmerk PUMA. Met deze nieuwe samenwerkingen breidt bol.com zijn health en fitness-categorie uit met kwalitatieve sportvoeding en benodigdheden.

Zo zorgt de samenwerking met Body & Fit, marktleider in gezonde voedings- en sportsupplementen, ervoor dat het aanbod aan sportvoeding op bol.com flink wordt uitgebreid. Het gaat daarbij van superfoods tot whey proteinen en van shakebekers tot pindapasta. Daarbij doen voornamelijk proteïneshakes voor ontwikkeling van extra spiermassa het echt goed.

René Smeding, Marketing Directeur bij Body & Fit onderstreep het voordeel van deze samenwerking: “Body & Fit is een samenwerking aangegaan met bol.com om onze healthy lifestyle producten bij een nog breder publiek onder de aandacht te brengen in zowel Nederland als België. Het is dus echt een win-win voor beide partijen.”

Trends en bestverkochte gezondheids- en sportartikelen
Bol.com ziet dit jaar bijna een verdubbeling in de vraag naar koolhydraatarm en/of eiwitrijk voedsel, prestatieverhogende supplementen zoals proteïneshakes die helpen bij het opbouwen van spiermassa, magnesium poedersticks voor het behoud van soepele spieren en het weerstandondersteunende voedingssupplement L-Lysine.

Sporten doen we niet alleen in de sportschool of met een personal coach, maar ook steeds vaker thuis. Dat is makkelijk en snel in te plannen in het drukke werkschema. Zo zijn de Twist & Shape Lichaamstrainer en de Tunturi – Fitnessmat voor een goede thuis work-out in trek.

Natuurlijk willen we dat deze bewuste levensstijl zich ook laat vertalen in resultaat. Om onze progressie bij te houden, grijpen we steeds vaker naar slimme weegschalen. Deze meten je gewicht, lichaamsvet, lichaamsvocht en spiermassa. Daarnaast doen de slimme wearables en sporthorloges het erg goed. Bol.com verkocht dit jaar in Nederland al meer dan 50.000 wearables en sporthorloges. Best verkocht zijn de Samsung Gear S3, de Fitbit Charge 2 en de Garmin Fenix 5.

Laat je inspireren
Om klanten nog beter te informeren over de laatste nieuwtjes over fitness en gezondheid lanceerde bol.com een nieuwe rubriek via hun online magazine stijl.bol.com, namelijk Body & Mind. Hier vind je alles om te weten hoe je jezelf fitter, energieker en sterker kunt voelen.