22.000 kinderen krijgen kerstcadeautjes van Stichting Kinderen van de Voedselbank en bol.com
Cadeaupakket Kinderen van de Voedselbank
In het kort

Dodewaard, 7 december 2020 – Stichting Kinderen van de Voedselbank en bol.com willen in december kinderen blij maken voor wie het niet vanzelfsprekend is dat ze cadeautjes krijgen tijdens de feestdagen. 22.000 kinderen die onder de armoedegrens leven, krijgen de komende weken een pakketje met een spel en een boek. Een kijk- of luisterboek voor de allerkleinsten en een spannend leesboek met een powerbank voor de wat oudere kinderen. Zo willen Stichting Kinderen van de Voedselbank en bol.com hen ook een fijne kerst bezorgen.

Normaal gesproken is het einde van het jaar, wanneer er veel geld wordt uitgegeven aan eten en cadeaus, al een moeilijke periode voor gezinnen die leven in armoede. Dit jaar is het aantal gezinnen dat in Nederland een beroep moet doen op de voedselbanken door de coronacrisis nog eens enorm toegenomen. Stichting Kinderen van de Voedselbank geeft jaarlijks in december duizenden cadeaus aan gezinnen die zich dat niet kunnen veroorloven, maar de organisatie zag de inkomsten het afgelopen jaar door het coronavirus flink teruglopen.

Toch een cadeautje onder de boom

Maurice van der Ven, voorzitter van Stichting Kinderen van de Voedselbank: “We hebben het moeilijk, net als zoveel andere organisaties die grotendeels afhankelijk zijn van donaties, collectes en schoolacties. Doorgaans bestaat 60 procent van onze inkomsten hieruit. Maar al deze acties zijn door corona niet doorgegaan omdat mensen niet meer kunnen samenkomen om geld op te halen. Gelukkig schiet bol.com ons nu te hulp. Dat heeft voor ons de kerst gered en zo bezorgen we deze kinderen toch een cadeautje onder de boom.”

Boukje Taphoorn, Chief Marketing Officer bij bol.com: “Bol.com is de winkel van ons allemaal en we staan midden in de samenleving. Juist in deze lastige tijd wensen we vanuit die gedachte iedereen fijne feestdagen toe. Helaas is er een grote groep kinderen in Nederland voor wie het niet vanzelfsprekend is om cadeautjes te krijgen. We zijn heel blij dat bol.com de Stichting Kinderen van de Voedselbank kan helpen en we samen met de donatie van spelletjes en boeken ook deze kinderen een fijne kerst kunnen bezorgen. “

1 op 9 kinderen onder armoedegrens

Stichting Kinderen van de Voedselbank is 7 jaar gelden door Maurice van der Ven en zijn partner opgezet. Samen met vele vrijwilligers zetten zij zich in om de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland tegen te gaan, voor kinderen waarvan de ouders gebruik moeten maken van de voedselbank. Dat doet de stichting onder meer door kledingpakketten uit te delen die alleen uit nieuwe kleding bestaan. 1 op de 9 kinderen leeft in Nederland onder de armoedegrens. In totaal gaat het om 435.000 kinderen, waarvan de armste 40.000 zijn aangewezen op de voedselbank.

Kijk voor meer informatie op: https://www.kinderenvandevoedselbank.nl/

Cadeautafel Kinderen van de Voedselbank
Pallets met cadeaupakketten