Voor het eerst viert bol.com deze dag zes dagen lang

Utrecht, 7 november 2019 – Vanaf 1947 is het aantal mensen dat alleen woont gegroeid van 5 naar 22 procent1. De komende drie decennia zet deze trend zich voort: de bevolkingsprognose van het CBS voorziet dat in 2047 3,6 miljoen alleenstaanden zullen zijn. De norm om samen met iemand te wonen en een relatie te hebben, is niet meer zo streng als vroeger. Zeker voor jonge mensen is zelf gelukkig zijn en eigen keuzes kunnen maken, steeds belangrijker2. Singles’ Day onderstreept die gedachte. Nadat bol.com in 2017 de verwendag in Nederland introduceerde (vorig jaar voor het eerst in België), is Singles’ Day op 11 november steeds populairder geworden. Zo verkocht bol.com vorig jaar binnen 24 uur duizenden artikelen, een stijging van ruim 70% in Nederland en België ten opzichte van 2017. Door deze toenemende populariteit duurt Singles’ Day dit jaar langer bij bol.com en kunnen klanten van 6 t/m 11 november profiteren van extra korting. Vooral luxe artikelen als parfum, verzorgingsartikelen en make-up zullen wederom in trek zijn. Zo verviervoudigde de verkoop van deze artikelen vorig jaar tijdens Singles’ Day.

Denk eens lekker aan jezelf

Singles’ Day is niet alleen voor singles, maar een dag waarop je lekker ongegeneerd aan jezelf mag denken, single of niet. Op Singles’ Day mag je jezelf overladen met complimenten, doen wat jij zelf wilt en shoppen voor jezelf. Bol.com weet met dat laatste wel raad. Het motto “Denk eens lekker aan jezelf!” staat deze dag dan ook bij bol.com centraal.Denk eens lekker aan jezelf met de allerbeste deals: van tassen tot luxe parfum
Bol.com weet met 10 miljoen klanten in Nederland en België als geen ander wat er het allerliefst wordt gekocht. Daarom zijn er tijdens Singles’ Day mooie kortingen op duizenden populaire artikelen om jezelf een goed te verwennen. De kortingen gelden voor uiteenlopende artikelen zoals verzorgingsartikelen, seksspeeltjes, games, koptelefoons, (kook)boeken, sieraden, horloges en sneakers.

Dit jaar viert bol.com voor het eerst zes dagen lang Singles’ Day. Tussen 6 en 11 november heeft bol.com onder andere de volgende topaanbiedingen:

• Tot 70% korting op parfums van o.a. Hugo Boss en Paco Rabanne
  • Tot 40% korting op wearables en smartphones van o.a. Apple en Samsung
  • Tot €300,- korting op Apple Macbooks
  • Tot 35% korting op beautyapparaten zoals föhns en stijltangen
  • 20% korting op tassen van merken zoals Valentino en Burkely
  • Tot 30% korting op games en accessoires
Over het ontstaan van Singles’ Day

Singles’ Day is in Azië het grootste winkelfenomeen dat er bestaat en jaar op jaar worden records verbroken. Het is ontstaan in 1993 toen vier studenten van de Nanjing Universiteit in China een dag claimden waarop ze vierden dat ze single waren. 11/11 leek hen perfect, omdat in die datum vier keer het getal 1 zit. Wat begon als een idee van de vier vrienden ontwikkelde zich tot een feest van de hele campus en niet veel later werd het een fenomeen in China. Het werd een anti-Valentijnsdag waarop singles de bloemetjes buiten zetten om te vieren dat ze single zijn. Ondertussen is Singles’ Day in Azië hét winkelevenement waar consumenten elk jaar reikhalzend naar uitkijken. Het succes komt voort uit de zeer sterke kortingen op artikelen die véél mensen héél graag willen hebben.Over bol.com
Bol.com is gestart in maart 1999. Vandaag de dag winkelen bij online retail platform bol.com 10 miljoen Belgen en Nederlanders. Met een assortiment van 21 miljoen artikelen, verdeeld over meer dan 40 productcategorieën, kunnen klanten kiezen uit het breedste assortiment. Dit bestaat uit onder andere uit boeken, e-books, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, sieraden en accessoires, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Om haar klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen werkt bol.com samen met meer dan 20.000 Belgische en Nederlandse ondernemers die via bol.com verkopen. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize. Dat klanten van bol.com de winkel waarderen blijkt onder andere uit de vele awards die bol.com in de afgelopen jaren heeft ontvangen. Zo is bol.com in 2019 voor het vijfde jaar op rij verkozen tot ‘Sterkste retailmerk van Nederland’ (1) en riep het publiek bol.com in 2017, 2018 en 2019 uit tot ‘Meest geliefde winkel van Nederland’ (2). Daarnaast is bol.com in 2019 uitgeroepen tot ‘Retailer of the Year’ in Nederland. Bij de Belgische ‘Shopping Awards’ in 2018 riep het publiek bol.com uit tot ‘Beste Webshop van België’. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.

1.               Bron: CBS (2018).
2.               Bron: Kislev, E. (2019). Happy Singlehood: The Rising Acceptance and Celebration of Solo Living.