bpost en bol.com verruimen bezorgmogelijkheden in Vlaanderen en Brussel

Klanten van bol.com kunnen vanaf nu hun bestelling nog dezelfde dag laten leveren en op zondag.

Om het dagelijks leven van Belgische klanten nog makkelijker te maken gaan bpost en
bol.com nauwer samenwerkenKlanten krijgen de keuzevrijheid om hun bestelling nog dezelfde dag te laten leveren en zelfs op zondag. Beide diensten, “Vandaag Bezorgd” en “Zondaglevering”, worden vanaf deze week uitgerold.

Koen Van Gerven, CEO van bpost: “We willen maximaal inspelen op de wensen en verwachtingen van onze klanten en hen zoveel mogelijk keuzes aanbieden voor de levering van hun pakjes. Dankzij onze 2.300 ophaalpunten, 200 pakjesautomaten en 13.000 fantastische postbodes hebben we de mogelijkheid om keuzes te geven die dicht staan bij het dagelijkse leven van de klant.”

Huub Vermeulen, algemeen directeur bij bol.com“Als het aankomt op het bezorgen van pakjes, is het belangrijk dat onze klanten maximale keuze en daarmee de regie hebben en niet voor verrassingen komen te staan. We hebben een groot vertrouwen in onze lokale partner bpost dat zij de pakjes die zijn besteld bij bol.com goed en op het juiste moment aan Belgische klanten bezorgen. Voor klanten in Vlaanderen en Brussel maken we met Vandaag Bezorgd en Zondagslevering het dagelijks leven weer net wat makkelijker.”

Ondernemen via bol.com
Belgische ondernemers kunnen al sinds 2014 verkopen via bol.com, inmiddels zijn er al meer dan 2000 aangesloten. Als platform heeft bol.com geen bestaansrecht zonder lokale partners, die inmiddels bijna de helft van de pakjes voor hun rekening nemen. Ondernemers hebben hebben de kennis bij uitstek over hun eigen goederen, bol.com heeft de kennis en het technische netwerk van e-commerce, zodat klanten de weg naar hun bestelde goederen steeds makkelijker weten te vinden. In de huidige vraag van de klant kan het een niet zonder het ander. Lokale spelers als bpost maken de cirkel rond door logistieke kennis en kunde van logistiek toe te voegen.

Steeds meer pakjes worden groen beleverd
Om de groei ecologisch op te vangen en binnen de top van de meest duurzame logistieke spelers te blijven, heeft bpost beslist zijn dieselvoertuigen geleidelijk aan om te ruilen voor elektrische alternatieven. Vandaag legt bpost heel wat groene kilometers af met meer dan 2.000 elektrische fietsen, 300 elektrische driewielers, 40 elektrische bestelwagens en test het bedrijf voortdurend nieuwe alternatieven op de markt.