Bol.com opent grote vrijetijdswinkel met ruim 15.000 artikelen

‘Omvangrijk kampeer-, reis-, fiets- en hengelsportassortiment trekt binnen half jaar 70.000 kopers’

Wie nog niet toe was aan een korte of langere break, is dat zeker tegen de tijd dat hij alle benodigdheden voor een reisje heeft verzameld. Want een koffer kopen is één, goed voorbereid aan een geslaagd uitje beginnen is een ware kunst. De boosdoener: het tekort aan plekken waar alles voor een korte of langere break – dus naast koffers, ook slaapzakken, tenten, toilettassen, klamboes of zelfs een plastuit – gemakkelijk en overzichtelijk is verzameld. Bol.com springt vandaag in dit gat door een complete vrijetijdswinkel te openen. Daar vind je alle benodigdheden voor op reis maar ook alles voor kamperen, fietsen en hengelsport. Door samen te werken met andere winkels, telt de speciaalzaak nu al ruim 15.000 artikelen.

De vier afdelingen van de nieuwe speciaalzaak – kamperenop reisfietsen en hengelsport – bieden veel keuze. Dus niet één formaat reiskoffers of twee soorten vishengels, maar een breed en diep assortiment met diverse merken, maten, kleuren, typen en prijzen. De vrijetijdswinkel van bol.com telt vandaag dan ook al ruim 15.000 artikelen en zal de komende maanden groeien. Naar verwachting zullen binnen een half jaar zo’n 70.000 klanten een aankoop doen in de nieuwe speciaalzaak.

Voorpret moet écht prettig zijn

“Nog te vaak ervaren mensen stress voordat ze echt kunnen gaan genieten van hun vrije tijd. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat je vermoeid aan een dagje vissen of een weekendje weg begint, omdat je vooraf zoveel werk hebt gehad aan het vinden van de juiste benodigdheden,” zegt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Voorpret moet volgens ons écht prettig zijn. Nu moet je vaak nog bij verschillende winkels langs die doorgaans niet in het winkelcentrum in de buurt zijn te vinden. En dan hebben ze daar vaak ook net niet dat ene merk vishengels of het soort rugzak dat jij zoekt. Door vandaag een nieuwe speciaalzaak te openen met een groot assortiment, bieden we je niet alleen keuze maar ook meer échte vrije tijd. ”

Vierde speciaalzaak van 2013

De vrijetijdswinkel – met onder meer fietsmanden, kampeermeubels en rugzakken, maar ook reisspellen en visnetten – is de vierde speciaalzaak die bol.com in 2013 heeft geopend. In februari gingen de deuren open van de winkel met alles voor dieren en van de winkel met alles voor tuinieren en klussen. In mei volgde een speciaalzaak met 20.000 woonartikelen. Met het toevoegen van speciaalzaken groeit het assortiment snel in de breedte en diepte. Inmiddels biedt bol.com ruim 7 miljoen artikelen aan.

Samenwerken met andere winkels

Om een groot en gevarieerd assortiment aan te kunnen bieden, werkt bol.com nauw samen met diverse andere winkels zoals Topshelf, Reisartikelen.nl, Nipro Hengelsport en Lucas Divestore. Deze winkels bieden hun assortiment zelf aan in de vertrouwde winkelomgeving van bol.com. Schaeffer: “Daardoor krijg je als consument een duidelijk overzicht van het complete aanbod en heb je maximale keuze in onder meer prijs en beschikbaarheid. We nodigen zowel andere webwinkels als fysieke winkels zonder webshop van harte uit om hun assortiment bij ons in de etalage te zetten. Daarmee krijgen zij de kans om hun artikelen aan onze 4 miljoen klanten aan te bieden.” Voor een groot deel van het vrijetijdsassortiment belooft bol.com dat artikelen één dag na bestelling worden thuisbezorgd. Ook kunnen klanten ervoor kiezen hun bestelling bij 700 winkels van Albert Heijn af te halen.