sep 11

Samenwerking bol.com en Nationaal Fonds Kinderhulp

Ruim 60.000 kinderen krijgen pakje op sinterklaasavond met ‘Actie Pepernoot’

In Nederland groeit een op de acht kinderen op in armoede. Om deze kinderen de magie van Pakjesavond te laten beleven, gaat Nationaal Fonds Kinderhulp een driejarige samenwerking aan met bol.com. Nationaal Fonds Kinderhulp vraagt aandacht voor ‘Actie Pepernoot’ – een project om ruim 60.000 kinderen te voorzien van een cadeau van 20 euro op sinterklaasavond.

Actie Pepernoot
Door ‘Actie Pepernoot’ krijgen kinderen op 5 december tóch een mooi cadeautje van de Sint. Maatschappelijk werkers en andere intermediairs van Nationaal Fonds Kinderhulp ontvangen van de organisatie een bol.com cadeaukaart ter waarde van 20 euro waarmee er een cadeau uitgezocht kan worden voor de kinderen. Er kan gekozen worden uit miljoenen verschillende artikelen. Op deze manier is er zicht op de besteding en komt het cadeau ook daadwerkelijk terecht bij de kinderen.

Nationaal Fonds Kinderhulp
Het Nationaal Fonds Kinderhulp zet zich in voor de 421.000 Nederlandse kinderen die opgroeien in armoede. Zo helpen zij de kinderen met bijvoorbeeld contributie voor een sportclub, een fiets, een opleiding, een dagje uit of zwemlessen. Sinds 2000 vragen zij samen met de Vriendenloterij jaarlijks aandacht voor Actie Pepernoot, en nu ook met de hulp van bol.com.

Margaret Versteden (directeur Marketing en Platform Innovatie bol.com) en Jan Wezendonk (CEO Nationaal Fonds Kinderhulp)

Journalisten en redacteuren kunnen voor meer informatie contact opnemen met bol.com:

Marjolein Verkerk / Patty Bouhuijs, Woordvoering
T. +31 (0)88 712 4717 / pr@bol.com

Op 11 september 2017 is dit persbericht is gepubliceerd in de categorie Alle persberichten.