Over bol.com

Circa 4 miljoen klanten kunnen kiezen uit 7 miljoen artikelen

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Bijna veertien jaar later heeft de winkel circa 4 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 7 miljoen artikelen. Bol.com is daarmee marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed en tevens de grootste (web)winkel van Nederland en België. Op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht werken circa 500 experts.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in bomvolle speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, dvd’s, Blu-ray’s, games, laptops, software, pc-accessoires, elektronica, mobiele telefonie, huishoudelijke artikelen, speelgoed, babyartikelen, koken & tafelen, mooi & gezond, tuin & klussen, dierenartikelen, woonartikelen en een fotoservice.

Ambitie: de beste winkel van Nederland en België zijn

De beste winkel van Nederland en België zijn, waar iedere consument producten kan vinden én ontdekken. Een winkel die overal direct en makkelijk toegankelijk is, en waarbij je als klant echt centraal staat. Dat is de ambitie van bol.com. Het grootste assortiment, scherpe prijzen, gemak, service en betrouwbaarheid zijn daarbij van essentieel belang.

In top van populaire winkels

De winkel behoort volgens marktonderzoek al jaren tot de meest populaire winkels van de lage landen. De winkel heeft steevast een positie in de top 5 van de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland. De waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de vele toegekende publieksprijzen waaronder talrijke Thuiswinkel Awards in Nederland en de titel Webwinkel van het Jaar in België. In september 2012 werd de winkel na consumentenonderzoek van WUA! bekroond met de titel Beste Website van Nederland. Uit onderzoek van MarketResponse kwam in diezelfde maand naar voren dat bol.com tot de tien Meest Klantvriendelijke Bedrijven van Nederland behoort. In december 2012 werd de winkel in België bekroond met de titel Webwinkel van het Jaar.

Directie en aandeelhouders

De directie van bol.com bestaat naast Daniel Ropers (algemeen directeur) uit Michel Schaeffer (marketing directeur), Thomas Nowak (buying & merchandising directeur), Huub Vermeulen (operations directeur), Jurrie van Rooijen (IT directeur) en Marijn de Wit (financial directeur). Alle bol.com-aandelen zijn sinds mei 2012 in handen van Ahold.

Mediavoorlichting
    T. +31 (0)30 2463717