Over bol.com

Meer dan 4,5 miljoen klanten kunnen kiezen uit ruim 8 miljoen artikelen
Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Vijftien jaar later heeft de winkel meer dan 4,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 8 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht werken ruim 600 experts.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com heeft ook een fotoservice.

Bol.com biedt verkoopkanaal voor particulieren en andere winkeliers
Daarnaast biedt bol.com biedt particulieren de mogelijkheid om tweedehands boeken, dvd’s, cd’s, Blu-rays, vinyl en consolegames te verkopen via bol.com. Sinds 2011 heeft bol.com haar winkels ook opengesteld voor het aanbod van andere winkeliers (bol.com Plaza). Winkeliers (met en zonder webwinkel) kunnen via bol.com hun producten aan een groot publiek aanbieden waardoor klanten een nog breder aanbod artikelen krijgen. Winkeliers kunnen via bol.com hun bereik en daarmee omzet verhogen. Sinds de introductie van bol.com Plaza hebben al ruim 4.000 zakelijke verkopers zich aangemeld bij bol.com. Samen hebben deze verkopers meer dan 1 miljoen nieuwe artikelen aan het totaalassortiment toegevoegd. Sommige winkels hebben hun omzet zien stijgen met wel 50%.

De winkel van ons allemaal
De winkel van ons allemaal. Voor iedereen, speciaal voor jou. Wij vinden het belangrijk om onze klanten in Nederland en België een winkel te bieden die naast gemak en service, een groot assortiment, inspiratie en voordeel biedt. Een winkel die overal direct en makkelijk toegankelijk is, en waarbij je als klant echt centraal staat. Dat is de ambitie van bol.com.

In de top van populaire winkels
De winkel behoort al jaren tot de meest populaire winkels van de lage landen. De winkel heeft steevast een positie in de top 5 van de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland. Ook staat bol.com in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media. De waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de toegekende publieks- en vakprijzen. Zo won bol.com in Nederland talrijke Thuiswinkel Awards waaronder in maart 2014 ook de award voor ‘Beste webwinkel van Nederland’. En werd bol.com in juni 2014 is door het Belgisch publiek onderscheiden met de titel ‘Beste webshop van België 2014-2015.

Directie en aandeelhouders
De directie van bol.com bestaat naast Daniel Ropers (algemeen directeur) uit Michel Schaeffer (marketing directeur), Huub Vermeulen (operations directeur), Jurrie van Rooijen (IT directeur) en Marijn de Wit (financial directeur). Alle bol.com-aandelen zijn sinds mei 2012 in handen van Ahold.

Mediavoorlichting
    T. +31 (0)30 2463717