Over bol.com

Meer dan 4 miljoen klanten kunnen kiezen uit ruim 7 miljoen artikelen

Bol.com opende op 30 maart 1999 zijn winkeldeuren. Vijftien jaar later heeft de winkel meer dan 4 miljoen actieve klanten in Nederland en België en een assortiment van ruim 7 miljoen artikelen. Bol.com behoort tot de meest populaire (web)winkel van Nederland en België en is tevens marktleider op het gebied van de online verkoop van boeken, entertainment, elektrische apparaten en speelgoed. Op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht werken ruim 600 experts.

Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com heeft ook een fotoservice.

Daarnaast biedt bol.com biedt particulieren de mogelijkheid om tweedehands boeken, dvd’s, cd’s, Blu-rays, vinyl en consolegames te verkopen via bol.com. Sinds 2011 heeft bol.com haar winkels ook opengesteld voor het aanbod van andere winkeliers (bol.com Plaza). Winkeliers kunnen via bol.com hun producten aan een groot publiek aanbieden waardoor klanten een nog breder aanbod artikelen krijgen.

De winkel van ons allemaal

De winkel van ons allemaal. Voor iedereen, speciaal voor jou. Wij vinden het belangrijk om onze klanten in Nederland en België een winkel te bieden die naast gemak en service, een groot assortiment, inspiratie en voordeel biedt. Een winkel die overal direct en makkelijk toegankelijk is, en waarbij je als klant echt centraal staat. Dat is de ambitie van bol.com.

In de top van populaire winkels

De winkel behoort al jaren tot de meest populaire winkels van de lage landen. De winkel heeft steevast een positie in de top 5 van de meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland. Ook staat bol.com in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media. De waardering blijkt niet alleen uit de constante toename in winkelbezoeken, maar ook uit de toegekende publieks- en vakprijzen. Zo won bol.com in Nederland talrijke Thuiswinkel Awards waaronder in maart 2014 ook de award voor ‘Beste webwinkel van Nederland’. In België is bol.com onderscheiden met de titel ‘Webwinkel van het Jaar 2013’. In september 2013 werd de winkel na consumentenonderzoek van WUA! voor het tweede jaar op rij verkozen tot ‘Beste Website van Nederland’. Uit onderzoek van MarketResponse kwam in diezelfde maand naar voren dat bol.com, net als de voorgaande jaren, tot de tien ‘Meest Klantvriendelijke Bedrijven van Nederland’ behoort.

Directie en aandeelhouders

De directie van bol.com bestaat naast Daniel Ropers (algemeen directeur) uit Michel Schaeffer (marketing directeur), Thomas Nowak (buying & merchandising directeur), Huub Vermeulen (operations directeur), Jurrie van Rooijen (IT directeur) en Marijn de Wit (financial directeur). Alle bol.com-aandelen zijn sinds mei 2012 in handen van Ahold.

Mediavoorlichting
    T. +31 (0)30 2463717